مدیر کل بهزیستی استان کرمان : ارتقاء سطح علمی و دانش مربیان مکمل  برنامه های تخصصی و حمایتی در آموزش کودکان است

همایش اهمیت دوران کودکی با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی ، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از کارشناسان ادارات دولتی و مراکز غیردولتی در سالن اجتماعات شهید نشاط اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در این همایش در سخنانی با اشاره به اهمیت ویژه دوران کودکی و ارزش بالای سرمایه گذاری اصولی دراین دوران ، گفت :
موضوع آموزش برای همه متولیان امور کودکان – مسئولین و برنامه ریزان در سطوح کلان کشور باید  موضوعی مهم و قابل توجه باشد و برنامه ها  به سمت احقاق حقوق کودکان هدایت شود .

وی آموزش کودکان دوران زیر شش سال را مهمترین مرحله از مراحل کودکی توصیف کرد و اظهار داشت : 6 سال اول زندگی طلایی ترین فرصت برای آموزش صحیح و به هنگام کودکان است تا علاوه بر رشد و تعالی آنان ، جامعه از انواع آسیب ها و خشونت های اجتماعی به دور بماند.  

صادق زاده با تاکید بر ضرورت توسعه پوشش آموزش کودکان خردسال تا دور افتاده ترین نقاط افزود:   علاوه بر برنامه های تخصصی و حمایتی که برای افزایش ضریب نفوذ و توسعه خدمات آموزشی پیش بینی می شود ، ارتقاء سطح علمی و دانش مربیان مکمل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان یاد آور شد : افزایش مهارت و دانش مربیان ، باعث می شود  خانواده و کودک همزمان در معرض آموزش قرار گیرند و این هماهنگی و همسویی بین خانواده ، کودک و آموزش مربیان ، ارتقاء سطح سلامت اجتماعی را به همراه دارد .

فاطمه السادات حسینی مدیرکل امور بانوان استانداری نیز با اشاره به اهمیت توجه موضوع آموزش کودکان ، گفت : آموزش صحیح  و اصولی در دوران کودکی باعث استحکام بنای خانواده می شود .

وی در چرخه آموزش ، نقش پدر و مادر و خانواده را در مرحله اول تقسیم بندی خود قرار داد و اظهار داشت : لازم است خانواده ها همزمان بر توجهی که به نیازهای اولیه کودکان همچون خوراک و پوشاک دارند به موضوع مهم آموزش توجه کنند .

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان تامین فضای آموزشی  و به کارگیری مربیان کارآزموده را از دیگر ضروت های آموزش کودکان دانست و افزود : عزم جدی در تربیت و آموزش کودکان – فراهم کردن فضای آموزشی پویا و با نشاط – به کارگیری نیروی متخصص و متعهد و توجه به ارزش ها و باورهای دینی – فرهنگی را از اصول مهم در آموزش کودکان است .

مهرا جلیلی از اعضاء هیات مدیره کانون توسعه و هماهنگی مهدهای کودک ،  فعال و مدرس حوزه کودک در زمینه کودکی به جنبه های مختلف رشد کودک پرداخت .

کد خبر 7999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد