بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه اجتماعی، زنان و سلامت در شهرستان‌ها تعیین شد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس مکاتبه‌ی مدیر کل اجتماعی استانداری خراسان رضوی، دبیر کارگروه اجتماعی، بانوان و سلامت در شهرستان‌های استان، بهزیستی می‌باشد و لذا بهزیستی، موظف به اجرای مصوبات کارگروه است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی دکتر حمیدرضا پوریوسف در پایان نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و رؤسای بهزیستی شهرستان‌های استان که روز پنجشنبه 18 مهر ماه در ستاد بهزیستی استان برگزار گردید با اعلام این مطلب افزود: این کارگروه، فرصت مغتنمی برای همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها در زمینه‌ی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و یافتن راهکارهایی برای کاهش این مشکلات می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارگروه اجتماعی، بانوان و سلامت، حاصل ادغام سه کارگروه مختلف در استان است گفت: اینکه دولت، سازمان بهزیستی را متولی دبیرخانه‌ی این کارگروه نموده، جایگاه بهزیستی در استان و شهرستان‌ها را در راهبری مسائل و آسیب‌های اجتماعی، بیش از پیش نشان می‌دهد.
وی خطاب به رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها گفت: شما به عنوان دبیر این کارگروه در شهرستان، باید از این فرصت برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها زیر نظر فرماندار شهرستان برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببرید.

وی تصمیمات فرابخشی، نگاه همگرایانه، همکاری کل مجموعه‌های دولتی در شهرستان و ریاست فرماندار بر این کارگروه را زمینه‌ای برای حضور قدرتمند بهزیستی در اجرای سیاست‌های دولت در زمینه‌ی ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارزیابی کرد.
وی گفت: ذیل این کارگروه، سه کمیته تشکیل می‌شود که بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه، می‌تواند این کمیته‌ها را راهبری نموده و از دستگاه‌هایی که برای مدیریت این کمیته‌ها تعیین می‌کند بخواهد نتایج مذاکرات و فعالیت‌های کمیته‌ها را در کارگروه مطرح و به تصویب برسانند تا الگوی عملیاتی هماهنگ و یک‌پارچه‌ای از همه‌ی دستگاه‌های عضو کارگروه در زمینه‌ی مدیریت مسائل اجتماعی، مشکلات حوزه‌ی زنان و دغدغه‌های سلامت اجتماعی ترسیم شود.
دکتر پوریوسف گفت: پس از تشکیل این کارگروه توسط فرماندار شهرستان، دبیرخانه‌ی این کارگروه در بهزیستی شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و تنظیم زمان جلسات، تعیین دستور کار دقیق، هماهنگی برگزاری منظم جلسات، تدوین مصوبات با جزئیات اجرایی و زمانبندی برای اجرای این مصوبات زیر نظر فرمانداران، از اهم وظایفی است که برای دبیرخانه‌ی این کارگروه تعیین شده است.

وی گفت: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رئیس کارگروه، نقش بسیار مهمی در هماهنگ کردن و همگرایی دستگاه‌های عضو دارند و بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه، نقش پیگیری، اجرای مصوبات، گزارش به رئیس کارگروه و انتقال مطالبات حوزه‌های اجتماعی،‌ زنان و سلامت به مدیریت کارگروه و بهزیستی استان را برعهده خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ایجاد ساختار منسجم در شهرستان‌ها و تمرکز زدایی در شناسایی مشکل، اتخاذ راهکار اجرایی برای حل مشکل و عملیاتی کردن این راهکار را از مزایای این کارگروه‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه اعضای شورای اداری به تناسب وظایف‌شان، در این کارگروه عضویت دارند، فرصت بسیار مغتنمی برای مدیریت فضای کارگروه توسط بهزیستی و تلاش بیش از پیش رؤسای بهزیستی برای کنترل و کاهش مشکلات اجتماعی که عمده‌ی جامعه‌ی هدف بهزیستی تحت لوای آن قرار می‌گیرند فراهم می‌سازد.

وی بر تلاش بهزیستی شهرستان‌ها برای اجرای دقیق مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان در خصوص این کارگروه‌ها تأکید کرد و گفت: بهزیستی می‌تواند به توسط کارشناسان خود یا کمک کارشناسان کمیته‌های کارگروه، مشکلات و معضلات شهرستان در سه بخش یاد شده را شناسایی، ارزیابی و اولویت‌بندی نموده و پس از بررسی کارشناسی مشکل و اتخاذ راهکارهای اجرایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش مشکل یاد شده در کمیته‌ی مرتبط، موارد را به صحن جلسات کارگروه ببرد و پس از تصویب کارگروه، مصوبه‌ی مذکور را اجرایی نماید و احیانا موانع اجرا را به کارگروه و به استان منعکس نماید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برای اجرای مصوبات کارگروه می‌توان از ظرفیت و پتانسیل شهرستان در بخش‌های اعتبارات دستگاه‌ها، کمک‌های خیرین، تلاش‌های تشکل‌ها و سمن‌ها و نیز امکانات معین‌هایی که در برنامه‌ی توسعه‌ی استان توسط استانداری برای منطقه‌ی مورد نظر مشخص شده‌اند بهره‌گیری نمود.

کد خبر 7951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد