طرح تامین «یک وعده غذای گرم» مهدهای کودک روستایی آغاز شد

ستاری گفت: طرح تامین «یک وعده غذای گرم» مهدهای کودک روستایی استان اردبیل برای ۲۳۰ مهدکودک روستایی و برخی از مهدهای کودک حاشیه های شهر که کودکان با سوتغذیه مواجه هستند، آغاز شد.

 مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح تامین «یک وعده غذای گرم» مهدهای کودک روستایی برای 230 مهدکودک روستایی و برخی از مهدهای کودک حاشیه های شهر که کودکان با سوتغذیه مواجه هستند، آغاز شد.

بهزاد ستاری تصریح کرد: این طرح با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای کاهش سوتغذیه کودکان در 90 روز آموزشی در مهدهای کودک اجرا می شود.

وی ادامه داد: این طرح در سال های اخیر با قوت تمام انجام می شد و امسال نیز همزمان با آغاز فعالیت مهدهای کودک در مناطق روستایی و برخی از مهدکودک های حاشیه شهر اجرا می شود.

ستاری خاطر نشان کرد: از 1930 کودک در مناطق محروم و روستایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند هزینه شهریه دریافت نمی شود تا کمکی برای حضور آنها در مهدهای کودک باشد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: فعالیت مهدهای کودک نیز از نظر استانداردسازی و اخذ مجوزهای لازم تحت کنترل و بازرسی بهزیستی است و هر ساله پیش از آغاز فعالیت های آموزشی مهدهای کودک مورد بازرسی کارشناسان قرار می گیرند.

این مقام مسئول بیان داشت: اخذ مجور مهدکودک نیز روند بسیار مهم و پیچیده ای با هدف ساخت یک فضای استاندارد برای کودکان نیز با مشارکت سایر نهادهای نظارتی و بهداشتی استان انجام می شود تا خانواده ها با خیال راحت بتوانند از این فضا استفاده کنند.

ستاری تاکید کرد: دوره های آموزشی نیز برای مربیان حاضر در مهدکودک ها به صورت مدون انجام می شود تا اطلاعات آموزشی آنها به روز باشد.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: یکی از اقدامات بهزیستی استان اجرای بیمه حوادث مهدهای کودک است این مسئله موجب شده تا اقدامات نظارتی در خصوص رعایت ایمنی در مهدهای کودک افزایش داده شود.

کد خبر 7948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد