تهران| 94 هزار نفر از خدمات درمان اعتیاد ماده 16 بهره مند شده اند

مدیرکل درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی کشور : از سال 96 تا کنون حدود 94 هزار نفر در کشور از خدمات مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد ماده 16 بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرید براتی سده مدیرکل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر در ملارد با اشاره به این که مواد مخدر جدید با اسامی مختلف مصرفشان در کشور رو به افزایش است افزود: متاسفانه علیرغم همه تلاشهایی که درجهت پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر می شود باز مصرف مواد مخدر در کشور وجود دارد .

براتی افزود : عوامل اجتماعی چون عدم پایبندی به ارزش های دینی و اجتماعی ، فقر ، بیکاری ، مشکلات اجتماعی کلان از عمده ترین دلایل بروز آسیب های اجتماعی واعتیاد هستند و عوامل فردی مانند ضعف شخصیتی ،‌اراده پایین وغیره  در گرایش افراد به مواد مخدر موثراند.

مدیر کل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از اعتیاد در کشور گفت : اقدامات ما عمدتاٌ در سطح فردی است که باید در این زمینه تغییری در برنامه های پیشگیرانه ایجاد شود .

وی ادامه داد : در زمینه کنترل و کاهش آسیب ها و اعتیاد علاوه بر پرداختن به عوامل اقتصادی و اجتماعی باید از پتانسیل خانواد ه های ایرانی که هنوز بسیارگرم و صمیمی هستند نیز استفاده شود .

براتی با بیان این که ساماندهی معتادین متجاهر از سال 96 تا کنون بر عهده بهزیستی قرار گرفته است ، تشریح کرد : حدود 94 هزار نفر از سال 96 در کشور از خدمات ما در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد بهره مند شده اند .

مدیر کل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص طرح توانمندسازی افراد بهبود یافته گفت: از سال گذشته با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحی شروع شده که بیماران پس از بهبود و گذراندن مسیر درمان اعتیاد  مراحل توانمندسازی و اشتغال  را طی می کنند.

کد خبر 793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد