هموار شدن خلاهای اجتماعی و آموزش مسئولیت های اجتماعی به نوجوانان

ستاری در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان دختر ایران ( مانا ) گفت : بایستی مسئولیت های اجتماعی به نوجوانان آموزش داده شود واین فرهنگ در سطح جامعه نهادینه و عمومیت یابد.

مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان دختر ایران ( مانا ) با حضور مدیرکل بهزیستی استان و هیات همراه با مشارکت پایگاه سلامت اجتماعی گلمغان و بهزیستی شهرستان اردبیل در محل فرهنگسرای پارک بانوان برگزار شد .

در این مراسم دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برخی از خدمات وفعالیتهای صورت گرفته از سوی مجموعه بزرگ بهزیستی بویژه برای مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین گفت : در راستای تقویت روحیه مشارکت و اتخاذ تدابیر درست در زمینه بهبود وضعیت اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه خصوصاً خانواده ها و نوجوانان ، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران به همت سازمان بهزیستی، دستگاهها و نوجوانان محلات در سراسر کشور اجرایی شد .

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه آشنایی ملموس و عینی نوجوانان از مسائل و مشکلات فرا روی خود می تواند زمینه ساز بهبود شرایط اجتماعی باشد گفت : یقیناً اتخاذ تصمیم های سازنده و منطقی در زندگی فرد از جمله نتایج این طرح در آینده خواهد بود .

دکتر ستاری با اظهار این مطلب که امروز با توجه به صنعتی شدن جامعه و تغییر سبک و شیوه های زندگی شاهد انزوا طلبی و مغفول ماندن دانش خانواده های گسترده هستیم گفت : بهتر است تمامی مسئولین ، دستگاهها و افراد جامعه برای دستیابی به جامعه ای سالم و بدور از هرگونه مشکلات و نارسایی ها تلاش نماییم .

مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت : در حقیقت مشارکت اجتماعی مانا در صدد پر کردن خلا های عاطفی ، روحی ، عاطفی و....می باشد که نوجوانان با شناسایی آسیب ها ی محلات مورد نظر راهکارهای بهبود شرایط نیز ارائه می شود .

وی ادامه داد : دستگاه ها ونهادهای دولتی به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات نیستند بنابراین تنها راه چاره استفاده از ظرفیتها و پتانسیل افراد جامعه ، افراد محلی ، سازمانهای مردم نهاد و افرادی در مشارکت های اجتماعی حضوری فعال دارند می باشد .

ستاری تقویت مهارتهای کلامی را از ثمره این کار جمعی دانست و گفت : با تقویت مهارتهای ارتباطی شاهد رویارویی با مسائل و مشکلات همراه با شناخت وآگاهی خواهیم بود .

ستاری خاطر نشان ساخت : بایستی مسئولیت های اجتماعی به نوجوانان آموزش داده شود واین فرهنگ در سطح جامعه نهادینه و عمومیت یابد بنابرین همه متولیان امر نسبت به این قبیل از مسائل اجتماعی مسئولیتی دوچندان و مضاعف خواهیم داشت .

کد خبر 7891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد