برگزاری جلسه شورای اداری دیشموک با حضور دکتر فرید

جلسه شورای اداری بخش دیشموک با حضور دکتر فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و آیت افشار مهر مدیر کل بهزیستی استان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان : جلسه شورای اداری دیشموک با موضوع  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  این بخش با حضور معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار کهگیلویه، طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان در مجلس،مدیرکل بانوان استانداری، امام جمعه دیشموک و جمعی از مدیران شهرستانی افتتاح شد.
حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در این آیین با تسلیت ایام اربعین حسینی و با اشاره به خدمات نظام اسلامی به مناطق محروم، گریزی به محرومیت بخش دیشموک زد و از بی توجهی مسوولان به این بخش گلایه کرد. ایشان  آسیب‌های اجتماعی فقر، خودکشی ترک تحصیل و... را از جمله معضلات بخش دانست و گفت: در روستایی نیست که ما ترک تحصیل نداشته باشیم.
وی از برگزار نشدن کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز گفت که نیاز به توجه و اختصاص بودجه به این کارگاه‌ها است.
راوند نگاه جهادی به بخش در همه زمینه‌ها را ضرورت توسعه بخش برشمرد و افزود: در برخی موارد سیاسی کاری عامل عقب ماندگی‌هاست.
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه نیز در این آئین با اشاره به اینکه باید واژه فقر، نمی‌توانم و...را از ادبیات خود حذف کنیم، عنوان کرد: در بخش دیشموک اقدامات توسعه‌ای و حفظ ان را در دستور کار داریم، پتانسیل‌ها موجود است باید مدیران پای کاربیایند.ایشان در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: باید سبک زندگی و امید را به مردم آموزش داد، مشکلات بخش باید ساختاری حل شود.
حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به معضلات و آسیب‌های اجتماعی بخش دیشموک اظهار کرد: راه کارهای کوتاه مدت و دراز مدت در دستور کار است.
مسعودی فرید آموزش مهارت‌های زندگی، مشاغل خرد، شناسایی افراد اثر گذار و کلیدی بر مردم، افزایش تاب آوری و.... را از جمله راه کارهای کوتاه مدت عنوان کرد.
ایشان افزوند: در مباحث بلند مدت باید توقع زود بازده بودن راه کارها را حذف کرد، و به توسعه متوازن، توجه به کارهای فرهنگی و دسترسی به آموزش و.... تمرکز کرد.

 

کد خبر 7774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد