جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی استان بوشهر برگزار شد

جلسه مدیریت بحران با هدف آمادگی و پیشگیری از بلایایی طبیعی و انسان‌ساخت با رویکرد نظارت بر کلیه مراکز دولتی و غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، ستاد مدیریت بحران این اداره با حضور دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست و معاونین بهزیستی استان بوشهر تشکیل گردید.

دکتر علیرضا حاجیونی عنوان کرد: فرآیند پیشگیری از وقوع، کاهش آسیب ناشی از حوادث، پاسخ مناسب و بازسازی و بازتوانی بعد از وقوع از جمله وظایف مدیریت بحران می‌باشد .

وی افزود: متاسفانه در حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساخت، فازهای پیشگیری و آمادگی مغفول مانده و فاز پاسخ بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، درحالیکه فازهای پیشگیری و آمادگی خیلی کم هزینه‌تر از فاز پاسخ خواهد بود.

سرپرست بهزیستی استان اظهار داشت: ما باید با شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها آماده کنیم و در همین راستا طبق قوانین و مقررات بر مراکز دولتی و غیر دولتی تحت پوشش بهزیستی نظارت و اجرا خواهیم کرد .

همچنین در این جلسه مصوب شد که : نظارت تخصصی تر، دوره ای و مستمر ، انجام مانور مقابله با بلایا، آموزش کمکهای اولیه و مدیریت بحران برای پرسنل و ..... در مراکز بهزیستی سطح استان انجام شود .

 

 

کد خبر 7762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد