آغاز طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهد "شهر فرشته ها" ی روستای اراضی

صبح امروز در هفته ملی کودک، طرح یک وعده غذای گرم با حضور مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه رییس بهزیستی، رییس شبکه بهداشت و مسئولین محلی شهرستان مبارکه در روستا مهد "شهر فرشته ها" ی روستای اراضی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این مراسم « مرضیه فرشاد » مدیر کل بهزیستی استان ضمن تاکید بر اثرات تغذیه سالم بر رشد کودکان، ابراز داشت: این طرح از اقدامات عملیاتی بسیار خوب بهزیستی کشور در 13 سال اخیر است که با هدف رشد توانمندی های فیزیکی کودکان و آشنایی خانواده ها با الگوی غذایی سالم و ترکیبات غذایی مفید با تایید متخصصان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.

وی افزود: دادن یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای روستایی و حاشیه‌ی شهرها، در راستای افزایش رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی کودکان 3 تا 6 ساله و ارتقای حقوق اولیه کودکان، برنامه‌ریزی شده است.

فرشاد گفت: در سال گذشته با اعتباری معادل 11 میلیارد ریال، 7600 کودک در 146 روستا مهد و 25 مهد حاشیه شهرهای استان، در طی 120 روز  زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در پایان با اشاره به افزایش سرانه این طرح از 22000 هزار ریال سال گذشته به 37400 ریال؛ ابراز داشت: با توجه به اینکه اعتبار این طرح در سال جاری افزایش نداشته است، طرح طی 90 روز در 135 روستا مهد، 3500 کودک را در بر می گیرد و مهدهای حاشیه شهرهای استان تحت پوشش این برنامه نیستند.

.

کد خبر 7750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد