طرح یک وعده غذای گرم ویژه روستا مهدها و مناطق آسیب زا در سراسر استان آغاز شد

طرح یک وعده غذای گرم ویژه روستا مهدها و مناطق آسیب زا و پرخطر ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از امروز در سراسر استان آغاز شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان عنوان کرد : طرح یک وعده غذای گرم همزمان با هفته جهانی کودک در ۹۸۰ روستا مهد و مهد کودک حاشیه شهر در سراسر استان اجرا می شود.

«مریم لک زایی» در ادامه تصریح کرد :این طرح با هدف جلوگیری از سوء تغذیه کودکان در مناطق روستایی و آسیب زا استان اجرا می شود و تعداد  ۲۵۳۹۴کودک از سراسر استان در این طرح شرکت دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد :طرح یک وعده غذای گرم به مدت ۹۰  روز کاری از امروز در سراسر استان برگزار شده و به ازای هر کودک مبلغ  ۳۷/۴۰۰  ریال هزینه پیش بینی و اجرا شده است.

. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان کرد :اجرای طرح فوق به منظور بررسی وضعیت کودکان ۳ تا ۶ سال برای پیشگیری از اختلالات تغذیه آنها برگزار می شود.

لکزایی با اشاره به اهداف کلی اجرای طرح فوق متذکر شد: ارتقاء آگاهی مدیران و مربیان مهدها در زمینه رشد کودکان و تغذیه سالم آنها و نیز تشویق خانواده ها جهت استفاده از خدمات روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی در پایان یادآور شد :طرح مذکور پس از اختصاص اعتبار از سوی سازمان بهزیستی کشور با همکاری مراکز بهداشتی درمانی در اولین روز جهانی کودک در سال جاری آغاز شد. ۱۶/۰۷/۹۸

کد خبر 7720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد