اجرای همایش روز جهانی کودک در شهرستان بیله سوار

تعداد ۱۹۵نفر کودک در روستا مهدها و ۳۲۱نفر کودک در مهدهای شهری پذیرش شده وجمعا تعداد۵۱۶ نفر کودک از خدمات مهدهای کودک بهره مند میشوند.

توحید هژیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار در خصوص خدمات ارائه شده توسط دفتر امور کودکان فعالیت های انجام شده در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت : تعداد ۱۶مهد کودک در شهرستان بیله سوار فعال بوده  که ۶مورد شهری وبقیه روستامهد هستند.

وی افزود : تعداد ۱۹۵نفر کودک در روستا مهدها و ۳۲۱نفر کودک در مهدهای شهری پذیرش شده وجمعا تعداد۵۱۶ نفر کودک از خدمات مهدهای کودک بهره مند میشوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیله سوار ادامه داد : تامین شهریه کودکان نیازمند در قالب طرح تامین پیشبرد اهداف در مهدهای شهری و روستایی، ارائه خدمات رایگان به کودکان تحت پوشش بهزیستی از خدمات انجام یافته در تمامی مهدهاست.

 هژیر افزود : طرح ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها که با تامین کامل هزینه توسط بهزیستی انجام میگیرد از جمله خدمات شاخص سازمان بهزیستی میباشد. که درروستاهای بابک ، دمیرچیلو،قره قاسملو، گوگ تپه، اودلو، مرادلو، فولادلو، چالما کندی، روحکندی و خلیفه لو شامل روستا مهد فعال بوده و در روستاهای خان باباکندی،گون پاپاق و انجیرلو در دست اقدام میباشد.

سپس فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: نه گفتن موجب مصونیت فرزندان در برابر اسیب های اجتماعی میشود.

حسن قبادی ضمن تمجید و رضایت از عملکرد بهزیستی شهرستان گفت: آموزش نه گفتن به فرزندان توسط والدین موجب مصونیت آنان در برابر آسیب های اجتماعی میشود و این راه حل می تواند در سنین نوجوانی و جوانی راهکار مناسبی برای کاهش هیجانات زودگذر می باشد.

فرماندار شهرستان تصریح کرد : آموزش نه گفتن یک مسئله خود مراقبتی در امر تربیت برای کودک است تا آنها را از مسائل و مشکلات زندگی آگاه کند.

وی اظهار داشت :  والدین باید به اقتضاء سن کودک از نحوه مسائل تربیتی و توانمندسازی آنان نیز آگاهی داشته تا بتوانند الگوی مناسبی برای کودکانشان باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیله سوار یادآور شد اصول تربیتی صحیح توسط پدر و مادر آینده و انسجام خانواده را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می کند و می تواند از نظر بالینی نقش مهمی داشته باشد.

قبادی تاکید کرد: آشنا شده کودکان با قوانین و اصول تربیتی موجب رشد عقلی و فکری آنان شده و می تواند شخصیت محکم و توانمندی در برقراری ارتباط با همسالان نیز شکل دهد.فرماندار بیله سوار افزود والدین نباید فقط به رشد جسمی کودک اکتفا کنند و باید در زمینه های رشد ذهنی و تربیتی آنها برنامه ریزی مشخصی برای خود ترسیم کنند.قبادی خاطر نشان کرد مقابله با آسیب های اجتماعی باید از سنین کودکی آغاز شود و در صورت تعلل در این مسئله آسیب پذیری فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر قابل پیش بینی است.

در ادامه امام جمعه شهرستان بیله سوارگفت: نهاد خانواده مهم ترین مرکز برای تربیت دینی فرزندان است و در صورت بی توجهی و تعلل به این مقوله معنوی فرزندان با مشکلات و آسیب های اجتماعی روبرو میشوند.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد پرورش روحی و روانی فرزندان از توصیه های پیامبر اسلام و ائمه اطهار است و باید با رفتار محمبت امیز در این زمینه محیط خانواده و جایگاه پرورش دینی فرزندان شود.

وی افزود : رفتار والدین یک الگوی مهم برای فرزندان است و باید با ایجاد زمینه تربیت باورها و احساسات دینی  تشکیل زندگی سالم بر پایه روحیه مذهبی در فرزندان مهیا شود.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد : دوران کودکی یک دوران مهم برای هر انسان است.زیرا در این مقطع بسیاری از حالات روحی در فرزند پرورش می یابد و تا پایان زندگی همراه اوست.

امام جمعه شهرستان بیله سوار بیان کرد: قرآن کریم و سبک زندگی ائمه معصومین بهترین الگو برای تربیت دینی است و والدین نباید از این مسئله غفلت کنند.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد : دشمنان به دنبال دوری نوجوانان و جوانان از تربیت دینی هستند و والدین با آگاهی نسبت به این مسئله مراقب حالات روحی و روانی فرزندان خود باشند

کد خبر 7711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد