خبر خوش برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی، گفت: رئیس بهزیستی عنوان کرد که شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی پراخت می‌شود.

محمد وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه آقای قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزستی میهمان جلسه اخیر این کمیسیون بود، گفت: رئیس سازمان بهزیستی و معاونانش در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی این سازمان به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: براساس گزارش مسئولان سازمان بهزیستی، یک میلیون و ۵۴ هزار خانوار در واقع دو میلیون و ۳۰۰ هزار فرد را تحت پوشش دارد. ۸۰ درصد از این افراد معلول بوده و ۳۰ درصد از این معلولیت‌ها ژنتیکی است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مسئولان سازمان بهزیستی در این جلسه گزارشی از میزان پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش ارائه کردند، ادامه داد: طبق گزارشی اعلام شده در سال گذشته، مستمری خانواده یک نفره ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خانواده دو نفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و خانواده پنج نفره ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کرند که در سال جاری این میزان افزایش یافته است.

وحدتی اظهار داشت: به گفته مسئولان بهزیستی در سال جاری ۱۰۳ هزار واحد مسکونی آپارتمان به تحت پوششین واگذار شده و ۵۰ هزار واحد مسکونی هم در حال تکمیل است تا در اختیار مددجویان قرار گیرد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان بهزیستی در این جلسه درباره مسائل پیش آمده در زمینه پرداخت و نحوه شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی توضیحاتی را ارائه کرد،گفت: ۸۰ درصد شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد که تحت پوشش بهزیستی هستند توسط سازمان و ۲۰ درصد نیز از سوی داشنگاه آزاد شامل تخفیق می‌شوند، که مشکلات به وجود آمده در این زمینه حل شده است.

انتهای‌ پیام/

کد خبر 7684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد