هزار روستا مهد و مهدکودک در سیستان و بلوچستان فعال هستند

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت : افزون بر هزار روستا مهد کودک فعال با هدف تعلیم و تربیت نونهالان شهری و روستایی در شهرستان های مختلف استان ایجاد شده

به گزارش روابط عمومی : محمدرضا سراوانی با اشاره به اینکه با ایجاد این مراکز زمینه اشتغال برای افزون بر پنج هزار نفر فراهم شده است ، افزود : در هر یک از روستا مهدهای استان با هدف پیشگیری از معضل سوء تغذیه یک وعده غذای گرم به کودکان داده می شود

وی اظهار کرد : این اداره کل با هدف ایجاد اشتغال برای روستائیان با شرایط مدرک دیپلم در روستاها اقدام به ایجاد روستا مهد می کند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : این سازمان برای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در روستاهای استان آمادگی دارد.

سراوانی افزود: در راستای پیشگیری از معلولیت اجرای دو طرح مهم مبارزه با تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان در استان در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد : تنبلی چشم نوعی بیماری است که تا 6 سالگی باید شناسایی شود و چنانچه مشکل بینایی وجود داشته باشد با تجویز عینک یا دارو کودک بهبود می یابد اما اگر از 6 سال گذشت شانس بهبودی کمتر می شود و در سنوات آینده کودک نابینا یا کم بینا می شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اصلی ترین پایگاه بهزیستی برای پایش و تشخیص بیماری ، مهدهای کودک و روستامهدها هستند.

کد خبر 7627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد