فرهنگ سازی و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای ورود جمعیت استان به سن سالمندی ضروری است

از جمله اقدامات شایسته دولت پرداختن به موضوع سالمندان در برنامه سوم توسعه کشور بود که بر اساس آن اقدامات مناسبی در حوزه بهسازی معابر، تامین فضاهای مورد نیاز شهری و پیش بینی فضای سبز و پارکها و ... صورت گرفت اما باید به سرانه خدمات مورد نیاز سالمندان افزوده شود تا در آینده با معضلات متعدد مواجه نشویم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : شورای سالمندان استان به ریاست استانداری و دبیری بهزیستی با حضور دکتر عیسی قبادی مدیرکل اجتماعی استانداری ، شیوا اکبری معاون توانبخشی بهزیستی ، رضا ارجمند نیا مسئول شورای سالمندان بهزیستی و نمایندگان ادارات مرتبط با امر سالمندی برگزار گردید.

دکتر عیسی قبادی در جلسه شورای سالمندان که در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری انجام شده؛ دو میلیون و 712 هزار و 400 نفر است که از این میزان 9/8 درصد از جمعیت را قشر سالمند تشکیل می دهند.

وی افزود: خوشبختانه استان البرز به دلیل جوان بودن جامعه دیرتر از سایر استان های کشور به سن سالمندی ورود می کند اما نباید از این موضوع غافل ماند که برای ورود  این جمعیت به سن سالمندی تدابیر لازم اتخاذ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رشد و توسعه تکنولوژی و فضای سیاسی و اجتماعی موجب شده نقش خانواده کم رنگ شود، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی ضروری است با فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده زیرساخت های لازم به منظور حمایت از این قشر از جامعه فراهم شده و با افزایش آگاهی های مردم در خصوص بهداشت و سلامت روان، گذر از این دوره زندگی نیز بر اساس اندیشه و آگاهی صورت پذیرد.

قبادی یادآور شد: از جمله اقدامات شایسته دولت پرداختن به موضوع سالمندان در برنامه سوم توسعه کشور بود که بر اساس آن اقدامات مناسبی در حوزه بهسازی معابر، تامین فضاهای مورد نیاز شهری و پیش بینی فضای سبز و پارکها و ... صورت گرفت اما باید به سرانه خدمات مورد نیاز سالمندان افزوده شود تا در آینده با معضلات متعدد مواجه نشویم.

در پایان این جلسه مقرر گردید کارگروه شورای سالمندان ذیل ستاد استانی با مدیریت معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هر ماه تشکیل جلسه دهد و همچنین مقرر گردید جهت رفاه و حفظ منزلت سالمندان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که بازنشسته نیستند از طریق شهرداری کارت اتوبوس رایگان دریافت و از امکانات بهره مند گردند.

کد خبر 7576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد