آغاز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهد مرزیجران

همزمان با هفته ملی کودک، اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهد مرزیجران با حضور دکتر امینی مدیرکل، علی مددی معاون اموراجتماعی ، مشایخی رییس بهزیستی شهرستان اراک وکارشناسان دفتر امورکودکان آغاز شد.

زهرا امینی مدیرکل  بهزیستی استان مرکز ی افزود :  در این طرح کودکان در روستا مهدهای مناطق کم برخوردار به مدت 90روز هر روز هفته بجز پنج شنبه ها در 21 روستا مهد و با سرانه هر کودک روزانه 37400ریال  از غذای گرم بهره مند می‌شوند و 600کودک ساکن تحت پوشش این طرح هستند.

امینی با اشاره به اهمیت تغذیه اصولی ،بر لزوم فرهنگ سازی برای ترویج الگوی تغذیه سالم در جامعه به ویژه در بین کودکان تاکید کرد : فقر به عنوان یکـی از دلایل بروز سوء تغذیه درگروه‌های آسیب‌پذیر از جمله کودکان زیر 6 سال است که  بهبـود وضـع تغذیـه کودکان درسن رشد، راهکار اساسی جهت ارتقاء سلامت وبهبود رشد فیزیکی و ذهنی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی وظیفه بهزیستی را تقویت و شناسایی استعدادهای نونهالان  دانست و افزود: مهدهای کودک از منظر بهزیستی به طور صرف مراکز مراقبتی، پرورشی و آموزشی نیستند و پایگاهی برای کسب مهارت‌های زندگی، جامعه‌پذیر کردن کودکان، ارتقاء، توانمندسازی، رشد و تکامل همه جانبه کودکان است.

این مقام مسئول  افزود: بنا داریم بحث‌های آموزشی همچون نوع غذای مناسب، غنی سازی تغذیه و رفع سوءتغذیه را به افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند ارائه دهیم تا با پرورش نسلی سالم و پویا، آینده کشور را بسازیم.

به گفته وی ، پیشگیری از سوء تعذیه و کمک به رشد کودکان روستایی از اهداف اصلی این طرح است

در استان مرکزی، بهزیستی به نمایندگی از دولت متولی این امر است و فراهم کردن یک محیط سالم برای رشد و شکوفایی و هدایت استعدادهای کودکان از مهمترین اهداف بهزیستی است.

کد خبر 7573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد