اصفهان| کاشان| طرح "ماد" در 46 مدرسه شهرستان کاشان اجرا  شد

با همکاری اداره بهزیستی و اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان) با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در 46 مدرسه اجرا شد.

ام البنین متقی نژاد معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان عنوان کرد: این طرح بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: دانش آموزان بهترین قشر برای جلب مشارکت اجتماعی در دنیای امروز به شمار می روند و    می توانند با اثرگذاری در خانواده و بین همسالان، به نهادهای حمایتی در راستای پیشگیری از بروز مشکلات کمک کنند.

وی بیان کرد: این طرح امسال در شهرستان با مشارکت آموزش و پرورش و در 46 مدرسه، 103 کلاس و حضور داوطلبانه 53 معلم بعنوان تسهیلگر به اجرا در آمد که این مشارکت یک کنش جمعی، داوطلبانه و آگاهانه برای رسیدن به هدف و منفعت جمعی است.

وی افزود: تحقیقات و مطالعات متعددی نشان داده اند که فردگرایی و رقابت های ناسالم نتیجه ای به جز ضعیف شدن روابط اجتماعی، بی اعتمادی و کم شدن سرمایه های اجتماعی ندارد و تمامی موارد ذکر شده منجر به کاهش سلامت اجتماعی و در آخر بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد.

متقی نژاد  تصریح کرد: اما مشارکت و جمع گرایی این قابلیت و پتانسیل را دارد که بتواند هم سلامت اجتماعی ایجاد کند و هم از آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید. 

وی گفت: همسو با اهداف ذکر شده، طرح ماد (مشارکت اجتماعی دانش آموزان) با تکیه بر رابطه تنگاتنگ میان مفاهیم اجتماعی و سرمایه اجتماعی طراحی شده است که در این طرح مشارکت جویی، به عنوان کلیدی برای پیشگیری در نظر گرفته می شود. بدین معنا که ارتقای مهارت ها و ظرفیت های کارگروهی دانش آموزان و تقویت ارتباط سالم بین آنها، موجب ارتقای سطح سرمایه اجتماعی می شود و در نهایت به عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه عمل می کند.

متقی نژاد در پایان گفت: این طرح در 46 مدرسه اجرا شده و با توجه به ارزیابی های مثبت از اجرای آن قصد داریم در سال تصیلی 99-98 با همکاری آموزش و پرورش  مدارس بیشتری را در راستای این طرح پوشش دهیم.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان

کد خبر 748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد