۳۵۶ مهدکودک در استان لرستان زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: مهدکودک پایگاهی جهت رشد ابعاد شخصیتی کودکان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی ضمن تبریک روز جهانی کودک در مراسم افتتاحیه یک وعده غذای گرم در مهدهای حاشیه ای اظهار کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان تنها متولی صدور مجوز مهدکودک و مهدکودک به‌عنوان مرکزی که مسئولیت مراقبت و فرایند یاددهی، یادگیری کودکان در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی را عهده‌دار است و با فراهم آوردن فرصت‌ها و تجارب متنوع برای یادگیری کودکان از سن ۶ ماه تا قبل از سن ورود به دبستان تحقق این امر را میسر می‌سازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی لرستان با تحت نظر داشتن ۳۵۶ مهدکودک که شامل ۹۱ مهد شهری، ۲۴۰ روستا مهد، ۱۹ مهد حاشیه‌ایی و محروم در مناطق آسیب‌خیز و ۶ آدینه مهد در ۶ شهرستان استان با حضور ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۸۱۵ نیروی شاغل به این مهم پرداخته است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این مهدها علاوه بر محتوای آموزشی مصوب بهزیستی کشور آموزش‌هایی در قالب طرح‌های مختلف در حوزه ارتقاء سلامت جسمی و روانی همچون غربالگری اضطراب، سنجش بینایی چشم، مهارت‌های زندگی، مصون‌سازی در برابر اعتیاد(خانواده محور)، آشنایی با فرهنگ ترافیک و حقوق شهروندی، آشنایی با مفاهیم پیشگیری از حوادث و آتش‌سوزی، مهارت‌های حرکتی پایه، احترام به محیط‌زیست و حراست از آن، بهداشت دهان و دندان و... و. اجرا می‌شود.

توکلی اضافه کرد: همچنین سازمان بهزیستی در مهدهای کودک روستایی و حاشیه‌ایی در قالب طرح یک وعده غذای گرم، روزانه با پرداخت ۳۷۴۰۰ ریال برای هر کودک به تعداد ۵۶۹۰ کودک و به مدت ۹۰ روز با جمع اعتبار ۱۹ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۵۴۰ هزار در جهت پیشگیری از سوء تغذیه و غربالگری کودکان و شناسایی کودکان کم رشد و درمان ایشان با مداخلات کارشناسان معاونت بهداشتی علوم پزشکی ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه مهدهای کودک، ایجاد مراکز موازی با مهدهای کودک و گاها بدون مجوز که موجب تداخل در فعالیت مهدهای کودک می‌شوند گفت: تنها متولی صدور مجوز تأسیس مهدکودک سازمان بهزیستی است و تمام مهارت‌ها را اعم از بازی و سرگرمی و مهارت‌های زندگی و موضوعات مهم دیگر را در برمی‌گیرد و از سوی دیگر در صورت بروز هرگونه مشکل با داشتن بیمه مسئولیت و حوادث می‌تواند جوابگو باشند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: مهدهای کودک در پنج سطح شهرستان، معاون امور اجتماعی، بازرسی، حراست و معاونت مشارکت‌های مردمی تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند لذا از مردم درخواست می‌شود به‌منظور نگهداری فرزندان خود به مهدهای کودک حتماً به مجوز قانونی و آرم سازمان بهزیستی بر روی تابلوهای این مراکز توجه کنند.

کد خبر 7474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلولی از الیگودرز IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    0 0
    باسلام. ما جمعی از خانواده های 2 معلولیتی که در مجتمع مسکونی مسکن مهر ولایت شهرستان الیگودرز ساکن هستیم به استحضار میرسانیم : مدیران محترم سازمان بهزیستی لرستان در تیرماه 98 ، این مجتمع مسکونی را با عجله افتتاح کرد در حالی که این ساختمان دارای نواقص و معایب زیادی از جمله عدم نصب و راه اندازی آسانسور برای معلولین بود. اکنون بعد از بیش از 3 ماه هر موقع به اداره بهزیستی مراجعه میکنیم میگویند که این مشکل شماست و خودتان باید پیگیر باشید . در حالی که ما هیچگونه قراردادی با پیمانکار مربوطه نداریم و بهزیستی خودشان به صورت مستقیم با پیمانکار قرارداد بسته است. فلذا پیمانکار ما را نمی شناسد. تقاضا داریم این موضوع را در اسرع وقت پیگیری فرمایید. چرا که در این مجتمع مسکونی بیش از 40 نفر معلول شدید زندگی می کنند که ظاهراً راه اندازی آسانسور برای بهزیستی اهمیتی ندارد.

    پاسخ سایت: با سلام مشکل شما به معاونت مشارکتهای مردمی انتقال داده شد

خدمات الکترونیک پرکاربرد