همایش سه ساله‌های حسینی در قزوین برگزار شد

همایش سه ساله‌های حسینی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک برای پاسداشت مقام والای سید و سالار شهیدان با حضور کودکان مهدهای استان در شبستان آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم گفت: کودکان، نسل آینده ساز کشور در تمام عرصه‌ها هستند وبرای تربیت صحیح آنها آموزه‌های اسلامی که سرشار از مفاهیم والای معرفتی و بصیرتی است می‌تواند راه‌گشا باشد.

علیرضا وارثی افزود: برگزاری چنین همایش‌ها و مراسم مذهبی که با هدف آشناسازی کودکان با سیره ائمه اطهار(ع) انجام می‌شود یک کلاس بزرگ تربیتی است و حضور کودکان در آن در تربیت و پرورش آنها موثر خواهد بود.  
وی با بیان اینکه کودکان می‌توانند با داشتن الگوهای رفتاری بهترین مصادیق را از رفتار انسان به نمایش بگذارند، گفت: عاشورای حضرت سید الشهدا(ع) به عنوان حماسه ایثار و فداکاری یکی از بهترین نمونه‌ها برای تعلیم مهارت‌های تربیتی به کودکان است.  
مدیر کل بهزیستی قزوین افزود: با توجه به اهمیت و تاثیر ناخوشایند آسیب‌های اجتماعی و همچنین تاثیر تعالیم تربیتی بر کاهش این آسیب‌ها، باید تربیت معنوی و آشنایی با معارف اسلامی برای نسل جدید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 7411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد