بهره مند شدن کودکان 141 مهد از طرح یک وعده غذای گرم

طرح یک وعده غذای گرم با حضور معاون امور اجتماعی، مسئول روابط عمومی و رئیس بهزیستی شهرستان همدان در مهد بادبادک دیزج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت : بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کم توجهی و غفلت از افراد در سنین کودکی به وجود می‌آید لذا امیدوارم بتوانیم با کمک و همدلی یکدیگر امور آموزشی را گسترش داده تا کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند وبا توجه به محیط‌های آموزشی که طلایی‌ترین آن مقطع پیش دبستان و مهد کودک است، کودکان را به سمت رشد متناسب سوق دهیم.

جمشید شیران خاطرنشان کرد: طرح تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان و تربیت نسلی که همه ابعاد وجودی یک فرد را داشته باشد، در دستور کار سازمان بهزیستی است.

شیران گفت: وزارت بهداشت در این طرح در مورد ارزیابی آن با ما همکاری می‌کند و بر اساس نتایج ارزیابی انجام شده در مهدهایی که این طرح سه سال پی در پی در آنها اجرا شده، تا ۵۰ درصد میزان سوء تغذیه کاهش یافته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان کرد: تعداد کودکان مشمول در این  طرح 3000 نفر که مبلغ سرانه روزانه برای هر کودک 37400 ریال تعیین گردیده و تعداد مهدهای کودک مشمول طرح 141 مهد و تعداد روزهای این طرح90  روز از شنبه تا چهارشنبه و ساعت سرو غذا از 11/30 تا 12/30 دقیقه می باشد.

وی افزود: نظارت بر طرح به عهده کارشناسان ناظر بر مهدهای بهزیستی در شهرستانها، کارشناسان بهداشت روستا، کمیته فقر غذایی روستایی و با حضور نماینده خانه بهداشت روستا – نماینده شورا یا دهیاری – نماینده والدین و معتمد محلی و مدیر مهد کودک می باشد .

شیران گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به کاهش سوء تغذیه بین کودکان 3تا6 سال در مناطق محروم ، کمک به جذب بیشتر کودکان در مهدهای روستایی و افزایش ضزیب نفوذ خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمک به رشد اجتماعی کودکان و جامعه پذیری موثر در تربیت بهتر کودکان و آداب غذا خوردن و رفتار اجتماعی و سازگارانه کودکان در مهدهای مناطق حاشیه ای و روستا مهدهاست. 

کد خبر 7324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد