گمیشان| افتتاح دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان در استان

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گمیشان: دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان«مرکز مهرپویان»،در مراسمی صبح امروز دوشنبه 15 مهرماه با حضور میرفندرسکی- جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی گلستان و به اتفاق دستمرد- فراندار و اعضای شورای اداری شهرستان گمیشان، افتتاح و راه اندازی شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان دراین باره گفت: براساس آخرین سرشماری 145 هزار سالمند در استان وجود دارد، که براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است 25 درصد سالمندان را تحت پوشش خدمات و برنامه‌های توانمندسازی قرار دهد.
میرفندرسکی با اشاره به فعالیت 10مرکز روازنه سالمندان و سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمند در استان گفت: مراکز روزانه ظرفیت آموزش و توانبخشی 500 سالمند را دارد.
وی با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی کاهش مراکز شبانه‌روزی و افزایش مراکز روزانه می باشد خاطر نشان ساخت: در این مراکز خدمات مختلفی مانند توان‌پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، توانمندسازی، خدمات روانشناسی و هنردرمانی و غیره به این افراد ارائه می‌شود.
میرفندرسکی در پایان درخصوص سالمندی و نیاز سالمندان به توجه و خدمات متناسب با روند سالمندی توضیحاتی ارائه نمودند.
 
درادامه این مراسم ساریخانی- مدیر مسئول مرکز روزانه سالمندان « مهر پویان »در خصوص روند شروع به کار و تعداد مددجو، همچنین فرآیند ارائه خدمات به سالمندان عزیز سخن گفت.

گفتنی است: جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان در حاشیه افتتاح این مرکز روزانه سالمندان، از مراکز توانبخشی«توانگستر»بازدید و با تعدادی از سالمندان این شهرستان در منزل نیز دیدار و گفتگو کرد. گفتنی است: جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان در حاشیه افتتاح این مرکز روزانه سالمندان، از مراکز توانبخشی«توانگستر»بازدید و با تعدادی از سالمندان این شهرستان در منزل نیز دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 7315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد