تشکیل کار گروه ویژه کودکان کار و خیابان

صبح روز پانزدهم مهرماه نشستی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان ، دکتر حسین نحوی نژاد و آقای ضیایی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، آقای دکتر حیدری معاون امور اجتماعی فرهنگی استانداری ، دکتر علیزاده معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، جناب سرهنگ رسول زاده معاون امور اجتماعی ناجا ، خانم حق پرست رئیس گروه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان ، آقای جهانبخش معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان و جمعی از کارشناسان و نماینده موسسه مردم نهاد فعال در بحث کودکان کار و خیابان جهت بررسی مسائل و مشکلات مربوط به کودکان کار و خیابان در دفتر مدیرکل بهزیستی گیلان برگزار گردید.

در ابتدا دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به حاضرین و تبریک به مناسبت هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی بیان داشت : کار در حوزه کودکان نیازمند انعطاف بوده و در این راستا سازمان بهزیستی بعنوان یکی از دستگاههای اجرایی متولی در امر ساماندهی کودکان کار و خیابان به تنهایی نمی تواند همه جوانب مربوط به این کودکان را پوشش دهد و نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر تمامی دستگاههای مسئول می باشد.

وی همچنین به منظور ساماندهی  فعالیت دستگاهها  و نظم دهی در این حوزه تشکیل کار گروه ویژه کودکان کار و خیابان در استانداری و عضویت ثابت اعضاء جهت پیگیری و اخذ نتایج بهینه را پیشنهاد دادند.

در ادامه آقای ضیایی بعنوان دبیر کمیته هفته ملی کودک در استان به تشریح بخشی از فعالیت کمیته و دستگاههای عضو در هفته ملی کودک پرداختند..

آقای دکتر حیدری نیز ضمن استقبال از تشکیل کارگروه آمادگی استانداری را جهت پیگیری و اجرای مصوبات مربوط به کودکان کار و خیابان عنوان نمودند.

همچنین جناب سرهنگ رسول زاده معاون اجتماعی ناجا نیز اعلام آمادگی این معاونت را در راستای حفظ امنیت مراکز و کودکان اعلام نمودند.

در ادامه نمایندگان سایر دستگاهها نیز به بیان عملکرد و ظرفیت موجود خود جهت خدمت رسانی به این کودکان پرداختند.

در پایان نیز بعد از ارائه گزارش عملکرد توسط معاون امور اجتماعی بهزیستی جناب آقای جهانبخش با همراهی اعضا ضمن انجام بازدید از مرکز نگهداری کودکان خیابانی از نزدیک با نحوه خدمت رسانی به این کودکان و خانواده هایشان آشنا شده و در خصوص تعامل و بهره مندی  بیشتر منابع موجود در این سازمانها برای تسهیل و تسریع ارائه خدمات کودکان کار و خیابان برنامه ریزی نموده و هدایایی به کودکان مقیم خانه شبانه روزی نگهداری کودکان خیابانی اهدا کردند .

کد خبر 7252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد