ارائه خدمت به ۲۱ هزار معلول و ناتوان از سوی بهزیستی استان قم

سرپرست بهزیستی استان قم از ارائه خدمت به ۲۱ هزار معلول و ناتوان از سوی اداره کل بهزیستی خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در بخش‌های مختلف بتوانیم خدمات خوب و درخور شأنی را به مددجویان ارائه کنیم.

دکتر هادی کریمی‌اصل، سرپرست بهزیستی استان قم و هیأت همراه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن پشت محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، بیان کرد: بهزیستی سازمان خدمات اجتماعی با حوزه تنوع کاری بسیار است که نیازمندان، ایتام، معلولین و افرادی را که توان زندگی مستقل را ندارند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که ۲۱ هزار معلول در سامانه استان قم ثبت شده‌اند که شامل معلولان جسمی‌حرکتی، معلولان ذهنی و ناشنوایان و نابینایان می‌شود، افزود: به دنبال مناسب‌سازی بیش از پیش فضای شهری جهت آسایش معلولان هستیم که در این عرصه استان قم رتبه برتر در کشور را دارا است.

سرپرست بهزیستی استان قم ادامه داد: تعداد ۷۵۰۰ معلول داریم که در منزل نگهداری می‌شوند و سرانه‌ای از سوی دولت برای نگهداری این افراد پرداخت می‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری بسیار ناچیز است؛ ۱۷۰۰ نفر نیز شرایط دریافت مستمری را دارند ولی امکان پرداخت وجود ندارد.

وی با بیان این‌که ۲ هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز توانبخشی استان قم خدمت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای این افراد نیز سرانه ۷۰۰ هزار تومانی به صورت ماهانه پرداخت می‌شود که در این زمینه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد؛ چون هزینه‌ها بالا است، خانواده‌ها توان کمک ندارند و بهزیستی نیز به دلیل دولتی بودن صندوق‌های مشارکتی برای دریافت کمک‌های مردمی همچون برخی نهادها در اختیار ندارد.

کریمی‌اصل گفت: امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در بخش‌های مختلف بتوانیم خدمات خوب و درخور شأنی را به مددجویان ارائه کنیم.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۳۷۰۰ تماس مرتبط با بهزیستی برقرار شد و همین طور کارشناسان به ۱۳۰۰ تماس خدمات اورژانس شامل جلوگیری از خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری و … پاسخ دادند و به ۹۰۰ نفر از جامعه هدف وام توانمندسازی و اشتغال پرداخت شد

کد خبر 7198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد