استفاده از ظرفیت مهدهای کودک در راستای افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه / مشارکت هلال احمر در تکمیل مسکن مددجویان آسیب دیده در سیل

دکتر باقری سرپرست بهزیستی مازندران و دکتر اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران روش های استفاده از ظرفیت دو نهاد در افزایش کیفیت و کمیت خدمت رسانی به جامعه هدف را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر باقری با اشاره به طرح ها و برنامه های در دست اقدام سازمان گفت: مددجویان دستگاه های حمایتی نظیر بهزیستی در کنار انواع محدودیت های جسمی و هزینه های درمانی که دارند، با مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می کنند بنابراین جامعه هدف نیازمند حمایت و پشتیبانی مضاعف است.
وی هلال احمر را بعنوان یک نهاد بین‌المللی در مقابله با انواع بحران ها پیش تاز و در کنار تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی دانست و افزود : بهزیستی و هلال احمر در بسیاری از موارد در فعالیت های خود هم پوشانی دارند و تعاملات بیش‌تر این دو نهاد حمایتی، منجر به ارتقا سطح کیفی خدمات خواهد شد.
سرپرست بهزیستی مازندران یکی از اهداف مهم مدیریتی در بهزیستی را حفظ کرامت انسانی و عزت نفس مراجعین عنوان و خاطرنشان کرد: اخلاق مداری و حفظ شان و منزلت مددجویان سرفصل تمامی تعاملات اداری در بهزیستی مازندران است.
وی ضمن ابراز نارضایتی از عدم شناخت درست و کافی جامعه از اقدامات و وظایف بهزیستی، با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ مهدکودک تحت نظارت بهزیستی در استان تصریح کرد: با مشارکت هلال احمر می‌توان از ظرفیت حدود ۱۸ هزار کودک حاضر در مهدهای کودک در جهت آموزش‌های لازم برای برخورد با انواع بحران ها و ارتقا حس مسئولیت پذیری اجتماعی در کودکان و مربیان بهره برد.
باقری بر ادامه همکاری‌های حوزه مشارکت بهزیستی با هلال احمر برای تکمیل مسکن مددجویان آسیب دیده در سیل تاکید کرد و با اشاره به اهمیت اشتغال بر توانمندسازی مددجویان گفت : گلریزان اشتغال ایده ایست که بهزیستی در نظر دارد با مشارکت هلال احمر و با حضور کارخانه داران، صاحبین مشاغل و مسئولین سندیکاها برای ایجاد اشتغال مددجویان به جای دریافت وجه، اجرایی نماید.
در ادامه دکتر اکبری با اشاره به اقدامات داوطلبانه در حوزه اشتغال گفت : ضروریست تا با استعدادسنجی در میان جامعه هدف بهزیستی، با نگاه توانمندسازی متناسب با توانایی و مهارتهای مددجویان اشتغال مناسب ایجاد شود.
وی با بیان اینکه مخاطب عمده خدمات هلال احمر آسیب دیدگان و جامعه هدف بهزیستی هستند ، با تاکید بر تاثیر فعالیت های داوطلبانه در کاهش آسیب های اجتماعی و اشاره به اجرای طرح توسن ( تیم واکنش سریع نهادها) در برخی از دستگاه های اجرایی گفت: هلال احمر این آمادگی را دارد تا برای افزایش میل جامعه هدف بهزیستی به فعالیت های داوطلبانه آموزش های لازم را در قالب این طرح ارائه دهد.
وی افزود : هلال احمر و بهزیستی در بسیاری از مواقع اهداف مشترکی را در کاهش آلام بشری پیگیری می‌کنند و همکاری و تعامل بیشتر این دو نهاد منجر به برانگیختن انگیزه های انسان دوستانه برای انجام خدمات داوطلبانه خواهد شد.
مدیر عامل هلال احمر مازندران با تاکید بر اهمیت حمایت های روانی در هنگام بروز انواع بحران ها تصریح کرد : حمایت های روانی تیم های تخصصی بهزیستی کمک شایان توجهی به هلال احمر در زمان بحران محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کمتر نهادی مثل هلال احمر از ظرفیت بالای مردمی برخوردار است، خاطرنشان کرد :هلال احمر با نگاه اجتماع محور و رویکرد امدادگری، سعی در ترویج دوستی ، انسانیت، صلح و کاهش رنج های بشری دارد.
اکبری با اشاره به تفاهم نامه همکاری که فی‌مابین بهزیستی و هلال احمر در حوزه توانبخشی منعقد شد، تصریح کرد :در تمامی حوزه های تخصصی، با نگاه مهارت افزایی، تغییر رویکرد های منفی و ارتقا دانش از طریق تمرین و مانورهای هماهنگ، قابل آموزش به دیگر دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان است.

کد خبر 7180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد