تسهیل در ثبت نام کارت هوشمند ملی برای مددجویان  استان  محقق شد

در راستای تسهیل ارائه خدمات کارت هوشمند ملی به مددجویان بهزیستی، مدیرکل ثبت احوال استان با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نشست همکاری برگزار کردند.

 به گزارش واحد خبر  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این نشست مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به ضرورت جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای کارت‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: ثبت احوال یک نهاد خدماتی پیشرو و پیشران است که همه مردم برای دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیازمند کارت هوشمند ملی می باشند.

اسکندر پاسالار با تاکید بر اهمیت تکمیل طرح کارت هوشمند ملی اظهار کرد: اجرای این طرح به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیربنایی کشور در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی با اشاره به اتمام زمان استفاده از کارت‌های ملی غیرهوشمند تصریح کرد: سازمان ثبت احوال تصمیم دارد که پروژه کارت‌های ملی هوشمند را تا پایان امسال به پایان برساند و از ابتدای سال جاری کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط شد و افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند برای دریافت خدمات از دستگاه های دولتی با مشکل روبرو می شوند.

پاسالار با بیان اینکه سریال همه کارت های ملی قدیمی از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور حذف و افراد نمی‌توانند خدمات برخط از دستگاهها دریافت کنند اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص مددجویان بهزیستی که در مراکز نگهداری، خانه سالمندان، کمپ های ترک اعتیاد و ... ساکن هستند، ثبت احوال استان آمادگی اعزام ایستگاههای سیار به این مراکز را دارد.

وی گفت: با پایان یافتن پروژه کارت هوشمند ملی کلیه خدمات دولتی با این کارت ارائه می شود لذا برای جلوگیری از مشکلاتی که در آینده برای این قشر حمایتی بوجود می آید هماهنگی هایی را با دفاتر پیشخوان ثبت احوال انجام داده ایم تا علاوه بر ارائه خدمات در محل، تعرفه دفاتر را نیز کاهش دهند تا توان خواهان و مددجویان بتوانند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

دکتر علیرضا حاجیونی ضمن تشکر از همکاری و همفکری مدیر کل اداره ثبت احوال گفت : با توجه به ضرورت شفافیت سازی و مشکلات مددجویان تحت پوشش بهزیستی   به خصوص مددجویانی که امکان مراجعه به ثبت احوال  را ندارند و تا کنون کارت هوشمند ملی را نگرفته در این راستا  بهزیستی آمادگی خود را در چارچوب قوانین به منظور دستیابی به اهداف مشترک اعلام می کند .

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر  ضمن تاکید بر پوشش  دستیابی صد در صدی   مددجویان بهزیستی  به کارت هوشمند ملی افزود : این  وظیفه ما است  که خدمات دولت را به گروه هدف ارائه دهیم  تمام تلاش خود را خواهیم کرد که هر چه سریعتر خدمات  را به این عزیزان برسانیم و تاخیر در این برنامه ها باعث آسیبهای بیشتر خواهد شد .

کد خبر 7168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد