تشریح برنامه های هفته ملی کودک

برنامه‌های هفته ‌ملی کودک با شعار "آینده را باید ساخت" از شنبه ۱۳ مهر با همایش سه ساله های حسینی در مهد ریحانه بهشتی در همدان و سایر شهرستان ها آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان  جمشید شیران معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در تشریح برنامه های هفته ملی کودک در همدان گفت: برنامه های این هفته با همایش سه ساله های حسینی در همدان و سایر شهرستان ها آغاز  و برنامه‌هایی مانند افتتاح طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک در یکی از مهدهای حاشیه شهر، گردهمایی کودکان در باغ ایرانی و سمینار مراقبت و پرورش کودک، نشست و تور خبری، معرفی فعالیت ها و خدمات سازمان در مهدهای کودک و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، حضور مدیرکل، معاون امور اجتماعی و کارشناسان در برنامه اینجا بن بست نیست صدا وسیمای مرکز استان و تشریح برنامه ها و پاسخگویی به سوالات مردمی، نصب بنر حاوی پیام های تربیتی و... از جمله برنامه هایی است که در سراسر استان اجرا می شود.

شیران خاطرنشان کرد در برنامه اصلی این هفته یعنی گردهمایی کودکان در "باغ ایرانی" که در روز سه شنبه 16 مهرماه از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود، غرفه های شادی، جمع آوری اسباب بازی، نقاشی، تغذیه سالم، غرفه برنامه های آئینی با توجه به قرارگیری در ماه صفر و...  برپا شده است تا بتوانیم لحظاتی خاطره انگیز را برای کودکان رقم بزنیم.

جمشید شیران افزود: بیش از 300 مهد کودک در سراسر استان با اداره کل بهزیستی استان در برپایی این برنامه ها همکاری دارند و ضمن طراحی برنامه های همگانی توسط شهرستان ها در تمامی مهدهای کودک و مراکز نگهداری نیز در طول هفته برنامه هایی متناسب با روزشمار هفته اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به اینکه "آینده را باید ساخت" شعار هفته ملی کودک است، تصریح کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی،  معرفی نقش سازمان در تحقق رشد و تکامل کودکان، افزایش آگاهی در خصوص افراد دارای نیاز ویژه همچون کودکان معلول، ناشنوا و نابینا، افزایش آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودک و ایجاد فضای با نشاط برای کودکان با مشارکت خود آن ها، خانواده ها و مردم از جمله اهداف هفته ملی کودک است.

شیران با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک بیان کرد: ۱۳ مهرماه، کودکان با نیازهای ویژه و فرصتهای برابر نامگذاری شده، ۱۴ مهرماه کودک، آموزش، سلامت و ایمنی است، ۱۵ مهرماه کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۱۶ مهرماه با عنوان کودک، صلح، بازی و نشاط است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در ادامه اضافه کرد: ۱۷ مهرماه کودک، رسانه و ارتباطات، ۱۸ مهر کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه و ۱۹ مهرماه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

گفتنی است برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ از روز شنبه ۱۳ تا ۱۹ مهر در همدان و سراسر استان از سوی اداره کل بهزیستی استان و با مشارکت مهدهای کودک و مراکز نگهداری مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 7054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد