"زبان اشاره" در کتاب‌های درسی مدارس گنجانده شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل‌های" زبان اشاره" باید در کتب درسی گنجانده شود و این کار با کمک و همراهی بهزیستی و آموزش و پروش انجام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری در دیدار با جمعی از ناشنوایان خواستار فهم بهتر چالش‌های ناشنوایان و تلاش جدی برای رفع آنان شد و اظهار کرد: باید زبان فریاد سکوت ناشنوایان باشیم و سازمان بهزیستی به عنوان محور خدمت‌رسانی به ناشنوایان باید در کنار وزارت بهداشت و سایر سازمانهای حمایتی و صدا و سیما برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات ناشنوایان باید تلاش کنند.

شریعتمداری مشکلات افراد ناشنوا در برقراری ارتباط در محافل عمومی و اداری را مهم دانست و گفت:  باید مشکلات در حوزه ناشنوایان  از بین برود.

به گفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، حداقل‌های زبان اشاره باید در کتب درسی گنجانده شود و این کار باید با کمک و همراهی بهزیستی و آموزش و پروش انجام شود.

وی در این دیدار گفت: کمیسیون مشترک سه جانبه متشکل از سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت رفاه باید امکانات برای ایجاد اشتغال ناشنوایان را بسیج کند.

شریعتمداری از آمادگی وزارت رفاه برای  توسعه فرهنگ آموزش زبان اشاره و به رسمیت شناختن آن خبر داد و گفت: در این زمینه اگر نیاز به قانون داشته باشد ما آن را پیگیری می‌کنیم و سازمان بهزیستی در اولین فرصت متن لایحه را تنظیم کند و آن را به جلسه هیئت وزیران خواهم برد و برای تصویب آن تلاش خواهیم کرد تا یک مرجع قانونی باشد و ما آن را در وزارت رفاه پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 7024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد