البرز | کرج | نخستین نشست هم اندیشی بین مدیر بهزیستی شهرستان کرج و نماینده شهرداری منطقه 7 کرج همراه خیرین و سمن های فعال در حوزه کودکان کار برگزار شد

با هدف تبادل اطلاعات و هم اندیشی در راستای ساماندهی کودکان کار و ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال و بازنشستگی کودکان کار برگزار شد مقرر گردید در جلسات آتی هماهنگی و همکاری اجرایی بین بهزیستی شهرستان کرج و شهرداری منطقه 7 کرج صورت گرفته و کار ساماندهی کودکان کار به صورت گروهی انجام شود و تعاملی قوی بین شهرداری و بهزیستی آینده ای روشن برای این کودکان رقم بزند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : روز پنچ شنبه مورخ 12اردیبهشت ماه سال 1398 اولین نشست هم اندیشی بین مدیر بهزیستی شهرستان کرج و نماینده شهرداری منطقه 7 کرج همراه خیرین و سمن های فعال در حوزه کودکان کار برگزار شد. 

در این نشست دوستانه که با هدف تبادل اطلاعات و هم اندیشی در راستای ساماندهی کودکان کار و ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال و بازنشستگی کودکان کار برگزار شد مقرر گردید در جلسات آتی هماهنگی و همکاری اجرایی بین بهزیستی شهرستان کرج و شهرداری منطقه 7 کرج صورت گرفته و کار ساماندهی کودکان کار به صورت گروهی انجام شود و تعاملی قوی بین شهرداری و بهزیستی آینده ای روشن برای این کودکان رقم بزند. 

علیرضا فتاح پور مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت :طبق آمار ارائه شده توسط معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و کارشناسان حوزه اجتماعی مستقر در مرکز غربالگری کودکان کار، در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان که در سال گذشته انجام شد تنها کمتر از یک درصد کودک خیابان شناسایی شد. 

وی ادامه داد :کودک خیابان اصطلاحا کودکانی هستند که هیچ خانواده ای نداشته و تمام زندگی و امورات آنها در خیابان انجام می شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد :بیش از 80 درصد کودکان کار جز اتباع خارجی بوده وتنها ۲۰ درصد از آمار جمع آوری کودکان کار ایرانی بودند.  در کمترین زمان کودکان کار ایرانی شناسایی شده  و پس از مصاحبه های بالینی و انجام اقدامات روانشناسی، پزشکی و مددکاری صورت پذیرفت. 

فتاح پور اظهار داشت :ساماندهی کودکان کار همت عظیم دستگاه های دولتی و اجرایی را میطلبد برای عقیم نماندن این طرح باید از سمن های فعال حوزه های اجتماعی کمک گرفت و با کار گروهی به نتیجه مطلوب رسید.

کد خبر 701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد