خدمات بهزیستی قزوین به خانواده های چندقلو ها

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در حال حاضر ۳۶۷ خانواده دارای فرزند دوقلو و ۴۲ خانواده با فرزند سه قلو در استان تحت پوشش حمایت های این اداره کل هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین؛ علیرضا وارثی گفت: در مجموع ۷۷۶ کودک دو قلو و چند قلو زیر پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین بخشی از هزینه‌های مالی آنان، سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو خدمات مختلفی ارائه می‌شود.
وارثی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو تا قبل از سن دبستان (۳ قلو و بالاتر)، پرداخت کمک حسب مورد و نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستور العمل مالی سازمان، ارائه سایر خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره به خانواده‌ها از جمله این حمایت‌ها است.
وی گفت: در خصوص خانواده‌های دارای فرزندان ۲ قلو این حمایت‌ها در صورتی که اعضای خانوار بیش از پنج نفر باشد و یا به علت نارس یا بیماری هر یک از قل ها، خانواده در مضیقه اقتصادی قرار گرفته باشد و نیازمندی به تأیید مددکار رسیده باشد؛ ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: همچنین دو قلو هایی که از زوجین مبتلا به نازایی به دنیا آمده و نیازمندی آنان به تأیید مددکار رسیده باشد، نیز از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند
.

کد خبر 700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد