ساماندهی ۸۲ کودک کار و خیابان از هفته گذشته/ تنها بهزیستی پای کار است

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور از ساماندهی ۸۲ کودک کار و خیابان از هفته گذشته در پایتخت خبر داد و با انتقاد از نبود امکانات و عدم همکاری دستگاه‌های همکار، گفت: تنها بهزیستی پای کار است و وزارت کشور درخصوص استقرار دستگاه احراز هویت اقدامی صورت نداده است و شهرداری هم از ۶ مکان‌ برای نگهداری این کودکان، تنها ۲ ساختمان در اختیار بهزیستی قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «رضا جعفری» مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور درخصوص بروزرسانی آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان از تبدیل آن به یک آیین‌نامه حمایتی خبر داد و گفت: براساس آیین‌نامه جدید رویکرد اصلی، همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد، رسیدگی به وضع کودکان اتباع بیگانه و تاکید بر رویکرد خانواده‌محوری است.

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه در آیین‌نامه قبلی تمرکز بر کودکان خیابانی بود، گفت: با توجه به اینکه سیاستگذاری برای کودکان کار و خیابان با یکدیگر تفاوت عمده دارند این موضوع نیز اصلاح شد که پس از تصویب در هر دو حوزه فعالیت و سیاست‌گذاری خواهد شد.

وی آموزش، بیمه، بهداشت و سلامت، تغذیه، توانمندسازی را از جمله حمایت‌هایی برشمرد که در آیین‌نامه حمایتی کودکان کار و خیابان آورده شده است و افزود: با توجه به اینکه بخشی از کودکان کار و خیابان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهد، باید با همکاری این دستگاه‌ها نسبت به وضعیت آنان به شکل چنددستگاهی رسیدگی کرد؛ لذا برای ۱۷ دستگاه همچون وزارت ورزش و جوانان، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت کشور، اداره اتباع بیگانه، وزارت امور خارجه و ... وظیفه‌مندی تعریف شده است.

وی از ساماندهی ۸۲ کودک کار و خیابان در پایتخت خبر داد و در پایان یادآور شد: از هفته گذشته جمع‌آوری کودکان کار و خیابان آغاز شده است و ۶۷ پسر و ۱۵ دختر در مراکز پذیرش شدند؛ این در حالی است که تنها بهزیستی پای کار است و وزارت کشور درخصوص استقرار دستگاه احراز هویت اقدامی صورت نداده است؛ شهرداری هم از ۶ مکان‌ برای نگهداری این کودکان تنها ۲ ساختمان در اختیار بهزیستی قرار داده است؛ به‌رغم تمامی مشکلات ساماندهی کودکان کار و خیابان آغاز شده است.

کد خبر 698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =