حوزه باید به سهم خودش پاسخگوی معضلات اجتماعی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: حوزه باید به سهم خودش پاسخگوی معضلات اجتماعی باشد و به وظایف اجتماعی خود در این زمینه‌های مختلف عمل کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه رویکرد و فعالیت‌های حوزه باید با نیازها منطبق باشد، تاکید کرد: در نگاه راهبری حوزه‌های علمیه به ۴۰ برنامه کلان حوزه‌ای در ارتباط با دستگاه‌های مختلف رسیده‌ایم که در این زمینه همکاری‌ها شروع شود؛ به عنوان مثال با آموزش و پرورش به یک برنامه ۵ ساله رسیدیم که این برنامه مشترک به امضای وزیر آموزش و پرورش نیز رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در قم وجود دارد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نزدیک به ۹۰ هزار طلبه در مراکز حوزوی در حال تحصیل است که شامل برادران و خواهران ایرانی و غیرایرانی هستند. ۱۰ هزار محقق و پژوهشگر نیز وجود دارد و علاوه بر این ۲۰۰ رشته در علوم اسلامی در این نهادها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه آماده همکاری با بهزیستی در زمینه‌های مختلف هستند و بسترهای این همکاری باید با مشارکت یکدیگر آماده شود، گفت: در زمینه‌های مهارتی، آموزشی و فرهنگی آماده همکاری با بهزیستی هستیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر در خدمت مددجویان در این حوزه باشیم.

به گفته اعرافی در سیل اخیری که کشور را در برگرفت بیش از ۱۲ هزار طلبه وارد عمل شدند و در زمینه‌های مختلف از امداد و نجات گرفته تا آموزشی و روانشناسی اقدامات بسیار مناسبی انجام دادند.

یادآوری می‌شود؛ در ابتدای این دیدار دکتر «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بهزیستی ارائه کرد و در پایان تفاهمنامه‌ای مشترک فی‌مابین سازمان بهزیستی کشور و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درخصوص تعامل و همکاری مشترک به منظور برنامه‌ریزی علمی و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی برای رشد و تقویت باورها و گرایش‌های دینی، معنوی و فرهنگی جامعه هدف با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضاء شد.

کد خبر 6970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد