۸۴۸ خانواده در قزوین متقاضی فرزندپروری هستند

۸۴۸ خانواده در قزوین متقاضی فرزندپذیری از مراکز بهزیستی هستند که صلاحیت اولیه ۳۳۴ زوج از میان آنها تایید شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: از این تعداد، ۱۶ درصد خواهان فرزند پسر و ۴۸ درصد خواستار فرزند دختر هستند و برای ۳۶ درصد آنها نیز جنسیت کودک مهم نیست.
علیرضا وارثی اضافه کرد: از بین داوطلبان فرزندپذیری در استان هشت زن مجرد نیز قرار دارند که در اولویت بعد از زوج‌ها قرار می‌گیرند.
وارثی ادامه داد: بر اساس قانون، زن و شوهری که پنج‌ سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته و از ازدواج فعلی خود صاحب فرزند نشده باشند، در اولویت اول پذیرش سرپرستی هستند.
این مسئول گفت: پس از آنها اولویت دوم با زنان و دختران بدون شوهر و در نهایت اولویت سوم با زوج‌های دارای فرزند است که البته اینها تنها شرط واگذاری فرزند نیستند.
وی گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار فرزند به خانواده‌های متقاضی واگذار شده است و هم اکنون فرزند واجد شرایط واگذاری در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد.
وارثی در خصوص شرط لازم برای واگذاری کودکان به خانواده‌ها، اظهار داشت: در صورتی که امکان شناسایی پدر، مادر و جد پدری کودک وجود نداشته باشد یا وصی منصوب از سوی ولی ‌قهری در قید حیات نباشد برای واگذاری کودک به خانواده‌های متقاضی اقدام می‌شود.
وی گفت: همچنین باید به مدت ۲ سال، پدر،مادر یا جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی‌ قهری برای سرپرستی این کودکان مراجعه نکرده یا صلاحیت سرپرستی را نداشته باشند.
مدیر کل بهزیستی قزوین با اشاره به نحوه تایید صلاحیت متقاضیان، افزود: کمیته فرزندپذیری استان پس از انجام اقدام‌های لازم از زمان درخواست فرزند تا طی مراحل کامل اداری برای تحویل کودک یا نوجوان، براساس مدارک هویتی، تحصیلی و اشتغال، وضعیت درآمد، وضعیت جسمانی و روحی، دین و مذهب،استعلام از سازمان پزشکی قانونی، اداره تشخیص هویت، مشاوره فرزندپذیری و مصاحبه نسبت به صلاحیت متقاضیان اظهار نظر خواهد کرد.
وارثی با اشاره به مراحل مختلف و ضروری سازمان بهزیستی در فرایند فرزندخواندگی، افزود: معرفی کودک یا نوجوان به متقاضیان، معرفی متقاضیان به مشاور دینی، معرفی و ارسال پرونده متقاضیان به دادگاه صالح جهت اخذ حکم موقت در دوره آزمایشی تحویل کودک یا نوجوان، الزام متقاضیان به آموزش فرزندپروری بعد از تحویل فرزند، نظارت بر وضعیت فرزند تحویلی، صدور شناسنامه، برخورداری فرزند از خدماتی مانند بیمه عمر و بیمه‌های درمانی، بیمه تکملی و حق اولاد، واگذاری یا تعهد به واگذاری اموال یا حقوق زوج به فرزند تحویلی و نظارت تا ۱۸ سالگی از جمله این مراحل هستند.

کد خبر 6967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد