همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه تحولی عظیم در بهزیستی رقم خواهد زد

رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که به دنبال الگوی ایرانی اسلامی برای بهتر زیستن مددجویان هستیم، گفت: همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه تحولی عظیم در بهزیستی رقم خواهد زد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور وظایفی را بر عهده دارد که با اجرای آن به زندگی بهتر مددجویان کمک کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای بهتر زیستن باید از مدل اسلامی ایرانی بهره بگیریم و در این زمینه حوزه‌های علمیه می‌توانند به‌عنوان یکی از محورها یاری‌رسان باشند، تصریح کرد: ۱۹ هزار مهدکودک در سراسر کشور تحت نظر بهزیستی عمل کنند و علاوه بر این مجوز تمامی مراکز مشاوره‌ای کشور از سوی این سازمان صادر می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم بهزیستی در کشور است.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین بهزیستی و حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این تفاهم‌نامه روی دو محور معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تأکید ویژه‌ای داریم البته در زمینهٔ معلولیت‌ها به دنبال پیشگیری هستیم. در بخش‌های مختلف به دنبال همکاری با حوزه هستیم و نمی‌خواهیم این همکاری تنها در زمینهٔ فرهنگی باشد.

قبادی‌دانا با بیان این‌که گروه‌های مختلفی در حوزه اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، گفت: یک گروهی از طلاب در هفته ناشنوایان برنامه‌های مختلفی را برای ناشنوایان اجرا کردند که نشان‌دهنده توجه این قشر از جامعه به معلولان و ناشنوایان است البته این موارد را می‌توان برای نابینایان و سایر معلولان اجرا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که مراکز حوزوی می‌توانند در بهتر زیستن مردم گام‌های خوبی بردارند، ابراز کرد: ۲۶ هزار فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند و علاوه بر این ۶۵۰ مرکز شبه خانواده را در کشور داریم که نیازمند همکاری طلاب با این مراکز هستیم. اگر حضور طلاب در مراکز بهزیستی عالمانه و با مطالعه باشد می‌تواند اثرگذاری خاص خودش را داشته باشد.

وی با بیان این‌که یکی از فعالیت‌های بهزیستی محله‌محور است، افزود: در این زمینه می‌توانیم از تجربیات حوزویان بهره بگیریم و قطعاً این نگاه و رویکرد می‌تواند تحولی عظیم را فراهم خواهد ساخت.

قبادی‌دانا به اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای مددجویان اشاره کرد و گفت: ۱۷۸ هزار نفر معلول سرپرست خانوار تاکنون به‌اندازه یک نفر خدمات دریافت می‌کردند که این میزان به مبلغ نیاز خانواده بر اساس تعداد افراد خانوار افزایش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: علاوه بر این در سال ۹۷ در سطح کشور هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و علیرغم مشکلات اقتصادی این رقم امسال به عدد ۲۷۶۰ میلیارد تومان رسید.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب‌شده که نیازمند همکاری دولت و مجلس برای اجرایی شدن این قانون و تخصیص بودجه آن هستیم.

کد خبر 6940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد