برگزاری "سومین دوره آموزشی پیشرفته"آمادگی در بلایا و حوادث با همکاری سازمان مددکاران و نیکوکاران ASB آلمان

سومین دوره پیشرفته آمادگی در بلایا و حوادث 13 لغایت 14 مهرماه 98 در تهران با همکاری سازمان مددکاران و نیکوکاران ASB آلمان و باحضور کارشناسان توانبخشی سراسر کشور برگزارمی شود.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل ، درمراسم افتتاحیه سومین دوره پیشرفته آمادگی در بلایا و حوادث ، که با حضور دکتر "محمد نفریه "معاون امور توانبخشی، "مسعود آسیما "مدیر روابط عمومی واموربین الملل ودکتر محمدرضا شهبازی مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان برگزار شد،   دکتر نفریه در آغاز مراسم ضمن خوش آمدگویی به  میهمانان سازمان  ASBآلمان از جمله ، "آقای یورگن شرایبر" مدرس دوره ، به سابقه همکاری سازمان بهزیستی با سازمان ASB آلمان و تفاهمنامه ای که در سال 95 در آلمان به امضاء رسید اشاره کرد وگفت :  ماهیت و وظایف سازمان ASB در حوزه ی حوادث طبیعی، سالمندان، معلولین ، افراد خاص ، مراقبت و نگهداری از معلولین، مدیریت بحران روحی  و روانی پس از بلایا و حوادث که برای فرد یا افراد آسیب دیده ایجاد می شود مهم و حائزدانست .

وی افزود : مدیریت در برابر حوادث(هنگام بلایا و حوادث) از سوی معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی چندسالی است در قالب طرح محب (حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی) اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه سیل امسال حدود 25 استان کشور را درگیر کرد که براثر آن 15 استان به صورت مستقیم از  جمله  استان های گلستان، مازندران، فارس و ... خسارت  دیدند بیان داشت : امیدوارم با برگزاری این دوره آموزشی همکاران توانبخشی در بهزیستی سراسر کشور بهره برداری لازم را از تجربیات و دانش همکارانمان در سازمان ASB را کسب کند. همچنین بـاتوجه بـه اینکه تمرکز ایـن دوره بـه مـوضـوع آتش نشانی اسـت بتوانیم یـک تـبـادل دانـش و تجربه دوطرفه باشد.

گفتی  است ؛ "یورگن شرایبر" مدرس دوره  ومدیر بخش آتش نشانی شهری بن آلمان، در کنار حرفه ی اصلیش که خدمات اورژانسی و آتش نشانی است در طول 40 سال اخیر با شرکت در دوره های مختلف آموزشی با روش ها و متدهای به روز و پیشرفته در هنگام بلایا و حوادث آموزش دیده است .وی در 10 الی 15 سال اخیر این تجربیات و دانش های خود را در دوره های آموزشی و در مؤسسات ومراکز معتبر در کشورهای اروپایی تدریس کرده است. اولین دوره های آموزشی آمادگی در بلایا و حوادث با تدریس "یورگن شرایبر" در آذرماه درشهر کرمانشاه در سال 97 باحضور کارشناسان توانبخشی منطقه 3 کشوری برگزار شد. دومین دوره نیزدراردیبهشت ماه سال جاری در تهران باحضور کارشناسان توانبخشی سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 6862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد