البرز |محفل انس با قران و جشن ضیافت مهر ویژه مددجویان بهزیستی ساکن در مراکز نگهداری برگزار شد

محفل انس با قرآن و جشن ضیافت مهر ویژه مددجویان ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی با همکاری معاونت مشارکتهای مردمی و دفتر امور فرهنگی بهزیستی استان و اداره بهزیستی شهرستان کرج در "مرکز جامع درمان و توانبخشی پناه دیگر " واقع در محمدشهر کرج با حضور دکتر محمدجواد کولیوند نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی و جمعی از خیرین نیک اندیش ، مسئولین استانی و جمع کثیری از مددجویان تحت پوشش بهزیستی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : محفل انس با قرآن و جشن ضیافت مهر ویژه مددجویان ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی با همکاری معاونت مشارکتهای مردمی و دفتر امور فرهنگی بهزیستی استان و  اداره بهزیستی شهرستان کرج در "مرکز جامع درمان و توانبخشی پناه دیگر " واقع در محمدشهر کرج با حضور دکتر محمدجواد کولیوند نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی و جمعی از خیرین نیک اندیش ، مسئولین استانی و جمع کثیری از مددجویان تحت پوشش بهزیستی برگزار شد.

این مراسم ساعاتی قبل از اذان مغرب با تلاوت یک جز از قرآن مجید در موسسه جامع درمان و توانبخشی پناه دیگر آغاز شد و با دعای ختم قرآن پایان یافت که پس از آن با افطاری از مددجویان و خانواده های آنان پذیرایی شد.

در این مراسم دکتر محمدجواد کولیوند نماینده مردم شریف کرج ،فردیس ،اشتهارد وآسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز ها و رفاه یک معلول باید در جامعه دیده شود و برنامه ریزی های لازم در راستای این اقدام صورت گیرد. 

امروز در بازدیدی که از این مجموعه داشتم خدماتی که سازمان بهزیستی برای معلولین دارند کاملا ملموس هست از این بابت به برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر حیدری مدیرکل محترم بهزیستی استان و همکارانشان خداقوت ، خسته نباشید و دستمریزاد میگویم.

سازمان بهزیستی به منظور حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی ، به طور علمی به بررسی نارساییها و مشکلات اجتماعی پرداخته و با بهره گیری از توان نیروها و کارشناسان خدوم و خلاق ، معضلهای اجتماعی را به صورت ریشه ای درمان می نمایند که شایسته تقدیر و قدردانی است.

محمد جواد کولیوند با اشاره به درک کامل سختی های داشتن فرزندان معلول گفت :مسولین و خیرین موانع را از سر راه خانواده معلولین و سازمان های دولتی و خصوصی خدمت رسان بردارند. 

وی خاطر نشان کرد :شرایط رسیدگی به یک فرد معلول در خانواده و جامعه بسیار سخت و دشوار است پس باید همه دوستان کمک کنند تا موانع و دست اندازه های در مسیر حرکت کمتر شود و سازمان های خدمت رسان با راحتی حرکت کنند. 

کولیوند اظهار داشت :خیرین در تمامی استان ها همیشه یاری رسان و کمک کننده هستند در استان البرز خیرین ما همیشه در صحنه حضور داشتند اکنون خواسته ما این است که بیش از پیش جامعه هدف سازمان بهزیستی توسط خیرین بزرگوار دیده شوند.

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان نیز  در حاشیه این مراسم گفت : برنامه های  معنوی همچون محافل انس با قرآن بسیار می تواند در توانمند سازی و بهبود جامعه هدف بهزیستی موثر باشد و همچنین قرائت قرآن در زندگی مسلمان آثار مثبت زیادی را بهمراه دارد.

وی با بیان اینکه جذب مشارکت های حداکثری یکی از اهداف بهزیستی و دولت است، اظهار داشت: توانسته ایم در استان میزان مشارکت های مردمی را به حداکثر برسانیم.

حیدری در این مراسم معنوی، با قدردانی از خیران نیک اندیش، خواستار تقویت همکاری و مشارکت گسترده مردم نوع‌دوست و با فرهنگ استان برای بهبود سطح کیفی خدمات سازمان بهزیستی شد.

مدیرکل بهزیستی همنشینی و حضور بر سر سفره افطار فرزندان تحت حمایت بهزیستی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها را به مسئولان توصیه کرد و این امر را فرصتی مغتنم برای تزکیه روح افراد دانست.

وی ، حس نوع دوستی و خدمت به طبقات نیازمند و محروم جامعه را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: نگاه مهرورزانه مردم و مسئولان و کمک به افراد آسیب‌پذیر جامعه با هیچ عمل دیگری قابل مقایسه نیست و از بخش خصوصی و خیرین تشکر و قدردانی مینمایم و از مسولین درخواست تسهیل گری در امور مربوط به جامعه هدف بهزیستی را دارم.

مدیرکل بهزیستی در پایان مراسم با حضور شبانه  در محل سرای سالمندان تازه تاسیس مرکز جامع توانبخشی پناه دیگر ، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت : امروز بهزیستی گام‌های موثری در زمینه خدمات به سالمندان برداشته است که می‌توان به خدمات مراقبتی و نگهداری روزانه و آموزشی، طرح توانمندسازی، ارائه خدمات توانپزشکی، خدمات توانبخشی مراقبت از خود، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، پیشگیری از بروز آسیب، خدمات حمایتی و مستمری، به تاخیر انداختن عوارض ناشی از کهولت سن، ارتباط با خانواده و جامعه اشاره کرد .

مدیرکل بهزیستی در پایان گفت: ضرورت دارد که مسئولان توجه ویژه ای در خصوص ایجاد امکانات لازم برای سالمندان داشته باشند.

کد خبر 684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد