برداشت محصول باغ انگور زنان سرپرست خانوار ابهری آغاز شد

زنجان | رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به برداشت انگور در پنجمین سال متوالی توسط گروه همیار شرکت تعاونی شهدابهر رود متعلق به زنان سرپرست خانوار گفت: بهزیستی شهرستان ابهر دارای 3 گروه همیار زنان سرپرست خانوار است که در زمینه نقل پزی، تولید عرق بیدمشک ، برداشت انگور ، بسته بندی سبزیجات ، حبوبات و... فعالیت می نمایند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر ،شهرام رجبی با اشاره به 214 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان افزود : در راستای اهداف سازمان از جمله کار آفرینی برای زنان سرپرست خانوار ، دفتر زنان وسرپرست خانوار شهرستان سه شرکت تعاونی جهت اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب گروه های همیار  به ثبت رسانده و 21نفر در قالب گروههای همیار فعالیت می نمایند  .
وی با تاکید به اینکه امیدواریم ضمن تامین معیشت گروه‌های هدف و کمک به خانواده‌ها، زمینه آشنایی آنها با فعالیت‌های اجتماعی و نحوه پس‌انداز را فراهم کنیم تصریح نمود : گروه همیار شهد شفا بخش ابهر رود دارای باغ انگور وباغ گیاه بید مشک است وفعالیت فصلی دارد که هر ساله در فصل بهار گیاه بید مشک برداشت وعرق گیری می شود وباغ انگور نیز که در پاییز محصولش برداشت میشود .
این مقام مسئول با بیان اینکه  درآمد حاصله از فروش محصولات برداشت شده عاید زنان سرپرست خانواده خواهد شد  خاطر نشان کرد : محصولات شرکت مذکور بصورت فرآوری شده (انگور – کشمش – شیره انگور و...) روانه بازار خواهد گردید.
وی اضافه کرد : در سالجاری به منظور پر رونق نمودن محصولات باغ و در راستای در آمد مکفی زنان عضو گروه،بهزیستی ابهر اقدام به خرید وکشت  200 اصله نهال بادام وسنجد در باغ انگور نموده که امیدواریم در سالهای آینده با به بار نشستن محصولات، اعضا ء در آمد بیشتری کسب نمایند .
وی ، بهزیستی رابعنوان نهاد حمایت کننده در راستای توانمند سازی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار معرفی نمود و اظهار نمود : اولویت بهزیستی در بحث زنان سرپرست خانواده ایجاد اشتغال و توانمند سازی این قشر از جامعه بوده تا با حمایت های صورت گرفته بتوانند به خودکفایی رسیده و هزینه های زندگی خویش را تامین نمایند.
 گفتنی است دو شرکت دیگر با عنوان گروه همیار تولیدی پوشاک ترمه ، گروه همیار کوثر ابهر رود در زمینه بسته بندی سبزیجات ، حبوبات و ... فعالیت می کنند .
 

 
 

کد خبر 6799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد