مراسم اختتامیه طرح مانا در بهزیستی استان

اختتامیه طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ) در بهزیستی خراسان شمالی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی؛ مراسم اختتامیه  این طرح با حضور معاونت پیشگیری و ریاست محترم اداره بهزیستی شهرستان بجنورد ، نوجوانان و خانواده های مناطق کم برخوردار در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

پاکدین معاون پیشگیری بهزیستی استان از اهداف این طرح ، اثر مثبت مشارکت و کار جمعی به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان به دلیل تاثیر همسالان بر همدیگر یاد کرد .

پاکدین بیان کرد : بهزیستی طرحی را با عنوان برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در جهت ارتقاء سلامت اجتماعی اجرا میکند که در طی آن با ارائه آموزشها ضمن ارتقاء دانش و آگاهی نوجوانان از توانمندی و ظرفیت بالقوه نوجوانان برای ترویج پیامهای پیشگیری ، شناخت مسائل ، مخاطرات و چالشهای اولویت دار و در نتیجه آن ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری برای اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان موجب می شود .

ایشان در ادامه با اشاره به اهداف عملیاتی این طرح ، ارتقاء توانمندی نوجوانان ، افزایش شناخت به مسائل و آسیبهای اجتماعی نوجوانان ، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی – افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکت – حمایت از طرحهای عملی نوجوانان در زمینه پیشگبری از آسیبهای اجتماعی ، ایجاد فرصت برای تمرین مشارکت و انجام فعالیتهای مشارکتی با همکاری موسسات غیر دولتی را برشمرد .

ایشان افزودند : خوشبختانه این طرح با استقبال نوجوانان این استان مشارکتها با اعتبار بالغ بر 80 میلیون تومان جهت تشکیل 32 گروه نوجوان در 8 شهرستان ( در مجموع480 نوجوان ) ، با همکاری 22 تسهیلگر آموزش دیده با سابقه و دارای مدارک تحصیلی مرتبط و توسط 9 موسسه فعال و همکار در حوزه پیشگیری در بازه زمانی اول تیرماه تا اول مهر ماه برگزار گردید .

کد خبر 6784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد