استاندار تهران: مدارس استان تهران مناسب‌سازی می‌شوند

استاندار تهران گفت: برای مدارس دولتی می‌توان از منابع ارزش افزوده دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به مناسب‌سازی آن اقدام کرد و شهرداران استان تهران نیز باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مناسب‌سازی معابر با اشاره به لزوم رعایت ضوابط مناسب‌سازی اظهار داشت: در واحدهای اداری، مسکونی، معابر و غیره نیازمند تغییر نگرش در مسئولان و سیاست‌گذاران هستیم و باید هر اقدام، توجه و تصمیم‌گیری به این سمت سوق داده شود که افراد معلول اجتماع‌پذیر شوند.

وی سپس بیان کرد: هم کمیسیون حمایت از معلولان و هم قانون جامع حمایت از معلولان مناسب‌سازی، تردد آسان، ترددپذیری و ورود به محیط‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داده است که باید به عنوان تکلیف قانونی و اخلاقی لحاظ شود.

استاندار تهران همچنین در مورد مناسب‌سازی مدارس افزود: اگر مدارس دولتی نیاز به مناسب‌سازی داشته باشند می‌توانیم از منابع ارزش افزوده دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به مناسب‌سازی آن اقدام کنیم و شهرداران استان تهران نیز باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

محسنی بندپی سپس عنوان کرد: سامانه معبر در ستاد بهزیستی کشور از 2  سال قبل راه‌اندازی شده و تبلیغات محیطی آن باید صورت گیرد تا افراد بتوانند به درستی از آن استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجودی که دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی مکلف به مناسب‌سازی معابر شده‌اند اما واقعیت این است که تنها 37 درصد فضاهای اداری مناسب‌سازی شده‌اند از اینرو باید تلاش کنیم تا به شاخص بالای 50 درصد در این زمینه برسیم.

کد خبر 6772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد