اپلیکیشن معبر با ۱۲۰ هزار نشانه‌گذاری در کشور برای معلولان قابل دسترسی است

رئیس دبیرخانه مناسب‌سازی کشور با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن معبر گفت: این اپلیکیشن با ۱۲۰ هزار نشانه‌گذاری در وهله نخست برای معلولان قابل دسترسی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ابراهیم کاظمی مؤمن‌سرایی  در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چارچوب سند راهبردی تدوین شده اظهار داشت: در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور منعقد شده که ظرف مدت 3 سال نسبت به مناسب‌سازی ساختمان‌های خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مناسب‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی صورت گرفته که باید نسبت تجهیز ساختمان‌های خود اقدام کنند و علاوه بر آن شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز نسبت به مناسب‌سازی ایستگاه‌های خود برای استفاده معلولان، جانبازان و سالمندان موافقت کرده است.

رئیس دبیرخانه مناسب‌سازی کشور همچنین افزود: در پایشی که از ساختمان‌های دانشگاه آزاد صورت گرفته تنها 40 درصد مناسب‌سازی شده بودند در حالی که بنا به اعلام مسئولان دانشگاه آزاد حدود 80 درصد مناسب‌سازی شده بود که این موضوع باید به صورت جدی در مصوبات قرار گیرد.

مؤمن‌سرایی سپس با اشاره به مناسب‌سازی بقاع و اماکن زیارتی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران منعقد شده که با توجه به وجود 1200  مکان و بقعه زیارتی در استان تهران نسبت به مناسب‌سازی آن‌ها اقدام صورت جدی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعطای نشان مناسب‌سازی به ساختمان‌های اداری و خصوصی گفت: با توجه به شرایط ایده‌آلی که مالکان ساختمان‌ها طبق شاخص‌های مناسب‌سازی دارند تلاش داریم با اعطای نشان مناسب‌سازی آن‌ها را نسبت به این امر ترغیب کنیم.

رئیس دبیرخانه مناسب‌سازی کشور با اشاره به طراحی اپلیکیشن معبر تصریح کرد: در وهله نخست 120 هزار نقطه در کل کشور بر روی نقشه برای معلولان مناسب‌سازی شده که در ادامه با اعلام معلولان برای مناسب‌سازی نقاط دیگر نیز اقدام خواهیم کرد.

مؤمن‌سرایی افزود: بدون تردید شهر تهران با توجه به تراکم جمعیتی و گستردگی بسیار در حوزه‌های مختلف، اقدامات صورت گرفته چندان نمایان نیست و از طرف دیگر با توجه به پایلوت بودن استان تهران باید شاهد اقدامات جدی‌تری در راستای مناسب‌سازی‌ها باشیم.

وی با اشاره به رتبه 8 استان تهران در زمینه مناسب‌سازی در سال 97 بیان کرد: براساس شاخصه‌های نظارتی امید است استان تهران با اهتمام ویژه دستگاه‌های مختلف موفق به کسب رتبه نخست شود.

رئیس دبیرخانه مناسب‌سازی کشور در پایان با تأکید بر برگزاری منظم جلسات مناسب‎سازی خاطرنشان کرد: هر چند فرمانداری‌های پاکدشت، ری و اسلامشهر در برگزاری جلسات منظم پیرامون مناسب‌سازی اهتمام ویژه‌ای دارند اما متأسفانه شهرستان‌های ورامین، رباط کریم و شمیرانات نسبت به این امر چندان جدی نیستند که باید برگزار این جلسات مصوب شود.

کد خبر 6769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد