تعداد افراد تحت پوشش در مازندران بیشتر از میانگین کشوری است

مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی گفت: میانگین افراد زیر پوشش بهزیستی کشور ۱۴۸ درصد است ، در حالیکه مازندران از میانگین کشوری با ۱۷۷ درصد بیشتر است.

آیین گرامیداشت روز جهانی سالمند با حضور مصطفی سراج مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، دکتر حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، دکتر جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران، عباس رجبی شهردار ساری و مدیران استانی در ساری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر سراج با اشاره به شعار روز جهانی سالمندان که فرصت های برابر برای همه سنین در نظر گرفته شد، اظهار کرد: در آینده برای داشتن سالمندان سالم نباید در برنامه ریزی تبعیض سنین قائل شویم.
وی با بیان اینکه موفق شدیم تا در روز سالمند از سند ملی سالمندان رونمایی کنیم، افزود: این سند باب خوبی برای رفع مسائل و مشکلات در تصمیم گیری ها خواهد شد.
سراج به برنامه های محوری سند ملی سالمندان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها شامل چهار محور، ارتباط وظایف بین دستگاهی، اعتبارات و زیر ساختها، زمان بندی و اجرا است.
مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات حوزه سالمندی جامعه با مشکل مواجه هستیم، افزود: در حال پیگیری رفع مشکلات سالمندان هستیم.
این مدیر ستادی در سازمان بهزیستی با اعلام اینکه ۸۲ درصد سالمندان کشور در انجام فعالیت های روزانه توانا هستند ، تصریح کرد: ۱۸ درصد از جامعه سالمندان نیازمند حمایت و ۵درصد هم کاملا وابسته به حمایت دیگران هستند.
این مسوول مهمترین سیاست بهزیستی در حوزه توانمندی سالمندان را نگهداری آنان در خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از سازمانهای مردم نهاد و توسعه مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان اجتناب ناپذیر است.
سراج خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد تا سالمندان ناتوان نیز از منافع این قانون بهره‌مند شوند .
مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته میانگین افراد زیر پوشش بهزیستی کشور ۱۴۸ درصد بود؛ در حالیکه مازندران از میانگین کشوری با ۱۷۷ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث واریز مستمری امسال در قانون حمایت از سالمندان حق معیشت و پرستاری دیده شده، گفت: مازندران استانی است که افراد فرهیخته پرورش می دهد باید بتوانیم آنچه استحقاق شماست به منصه ظهور برسانیم.
در این مراسم از کارت منزلت برای سالمندان رونمایی شد و سالمندان فرهیخته و موفق در عرصه های گوناگون تقدیر شدند.

کد خبر 6766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد