استاندار تهران از روند مناسب سازی معابر برای معلولان ابراز نارضایتی کرد

تهران- ایرنا- استاندار تهران با بیان اینکه هنوز ۶٣ درصد اماکن و معابر استان نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است، گفت: در امر مناسب‌سازی در واحدهای اداری، مسکونی، معابر، مدارس و حمل و نقل عقب هستیم.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در  دومین جلسه مناسب‌سازی معابر با بیان اینکه در استان تهران نیازمند تغییر نگرش مسئولان و سیاست‌گذاران در امر مناسب‌سازی هستیم تصریح کرد: سالانه هفت تا هشت درصد از مردم بر اثر حوادث جاده‌ای دچار معلولیت می‌شوند.

محسنی‌بندپی ادامه داد: برخی از معلولان با وضعیت حرکتی که دارند در مسابقات پارالمپیک می‌درخشند و باعث افتخار هستند ما نیز باید تلاش کنیم این افراد با خانه نشینی، از اجتماع جدا نشوند.

استاندار تهران گفت: در کنوانسیون رعایت حقوق معلولان و قانون جامع حمایت از معلولان مناسب‌سازی عنوان شده است تا با مناسب‌سازی، ترددپذیری آسان و ورود به اجتماع، معلولان خود را وابسته دیگران نبینند.

محسنی بندپی افزود: به عنوان یک کار اخلاقی و خداپسند باید مناسب سازی صورت بگیرد تا توانمندی معلولان به منصه ظهور برسد ادامه داد: به صورت پایلوت(آزمایشی) مناسب‌سازی برخی مدارس دولتی در استان تهران از منابع ارزش افزوده دهیاری‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه بعدی مناسب‌سازی معابر در آذرماه سالجاری در راستای پیگیری به اجرا درآمدن مصوبات جلسه های قبل و برنامه‌ریزی برای ارتقاء این موضوع در استانداری تهران برگزار می‌شود.

اهدای نشان مناسب سازی به مالکان 

 رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی کشور گفت: به مالکانی که ساختمان های خود را مناسب‌سازی کرده اند نشان مناسب سازی اهدا می شود.

ابراهیم کاظمی مومن سرایی با بیان اینکه ۱۲۰ نقطه در کشور ایمن سازی و مناسب سازی می‌شود، افزود: مراکز خرید، مجتمع های خدماتی بین راهی ساختمان ها، معابر، مدارس و ... در استان تهران باید مناسب سازی شوند.

وی ادامه داد: سامانه ای برای ثبت مصوبات مناسب سازی کشور راه اندازی می شود تا بتوانیم میزان مکان ها و معابر مناسب سازی شده را احصا کنیم.

کاظمی مومن سرایی گفت: سامانه ای با عنوان معبر برای بررسی و شناسایی مشکلات موجود در خصوص مناسب سازی در کشور راه اندازی شده است.

مصوبات جلسه مناسب‌سازی استان تهران

معاون امور عمرانی استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به مصوبات جلسه و با بیان اینکه مصوب شد که لیست اماکن ورزشی استان ارائه و مناسب‌سازی آن انجام شود افزود: شهرداری تهران موظف شد تا نسبت به ارائه لیست ساختمان‌ها، معابر و بوستان‌ها تا پایان سالجاری اقدام کند.

محمد تقی زاده ارائه لیست مناسب سازی هایی که از سوی شهرداری در سطح مناطق ۲۲ گانه انجام شده و مشخص شدن فضاهایی که نیازمند مناسب سازی است از سوی سازمان نوسازی مدارس ظرف مدت دو ماه را از دیگر مصوبات این نشست ذکر کرد.

وی همچنین گفت: مصوب شد که کمیته‌ای مرکب از دفتر فنی استانداری، بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان برای نظارت و پیگیری مناسب‌سازی این اماکن تشکیل شود.

تقی‌زاده افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران  نیز مکلف شد تا ظرف دو روز ساختمان‌هایی را که نیاز به مناسب‌سازی دارند شناسایی و به سازمان نوسازی اعلام کند و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد از ساختمان‌هایش مناسب سازی نشده نسبت به برنامه مناسب سازی آنها ظرف مدت یکماه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی از برگزاری منظم جلسه مناسب‌سازی به صورت فصلی در سطح ستاد مناسب‌سازی  استان و در سطح شهرستان‌ها با ریاست فرماندارها خبر داد و ادامه داد: چک لیست مناسب‌سازی باید در شهرداری‌های استان عملیاتی و اجرا شود.

تقی زاده ادامه داد: کلاس‌های دانش آموزان معلول در طبقه همکف برگزار شود تا مدرسه مناسب سازی شود، کلیه پروژه های عمرانی با تاکید بر ابنیه در سطح استان با رعایت مناسب‌سازی و الزامات مربوط به آن انجام شود و در صدور پایان کار از سوی شهرداری‌ها با رعایت الزامات مناسب سازی صادر شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های ارزش افزوده در سطح دهیاری ها و شهرداری های استان و تخصیص آن برای امر مناسب سازی در دستور کار قرار بگیرد و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و استانداری ها نیز مکلف شوند ساختمان‌های خود را تا پایان سال مناسب سازی کنند تا بابی برای دستگاه‌های دولتی و خصوصی شود.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه از رضا خان بخشدار مرکزی پاکدشت  که نسبت به مناسب سازی ساختمان این بخشداری اقدام کرده بود از سوی استاندار تهران با اهدا لوح تقدیری قدردانی شد.

کد خبر 6601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =