مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید بهزیستی استان گیلان با حضور رئیس این سازمان برگزار شد

معاون وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف بهزیستی توسعه مراکز نگهداری افراد دارای معلول نیست بلکه در تلاشیم فرد دارای معلولیت، زندگی مستقل همراه با منزلت در جامعه داشته باشد.

وحید قبادی دانا عصر سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان در رشت افزود: هدف ما در بهزیستی این است که فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با منزلت در جامعه داشته و فرزند بی سرپرست در آسایشگاه و مراکز شبه خانواده نداشته باشیم تا به فرزندخواندگی بدهیم، آن وقت است که پیشگیری همه جانبه ما به بار نشسته است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب مجلس در سال ۹۶ و ابلاغ آن در سال گذشته از سوی رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر بتوانیم به خوبی عمل کنیم، قانون خوبی است؛ ما در کشور کمبود قانون، علم، دانش و تجربه نداریم بلکه بیشتر مشکل ما این است که این قوانین و تجربیات در امور جامعه ما ساری و جاری نیست که البته محدودیت ها زیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: برآورد اعتبار برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت قبل از وضع تحریم‌های ظالمانه، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با شرایط امروز بایستی این رقم را سه برابر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در بهزیستی اظهار داشت: همانطور که دسترسی جوانان ما به آسیب‌های اجتماعی طی چند دقیقه است، بایستی به نقطه‌ای برسیم که دسترسی خیرین به نیازمندان و معلولان نیز به حداقل برسد.

قبادی دانا تاکید کرد: سازمان بهزیستی بایستی تسهیلگر باشد نه اینکه سنگ جلوی پای کسانی بگذارد که می‌خواهند مهربانی و کار خیر انجام دهند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آمار حدود یکصد هزار خانوار تحت پوشش در بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: زوج‌ها در این استان تمایل به تک فرزندی دارند، ضمن اینکه گیلان در موضوع سالمندی استان اول است و اگر سونامی سالمندی در کشور راه بیفتد، این استان در معرض خطر است.

قبادی دانا با اشاره به وجود افراد دارای معلولیت در کشور از جمله در گیلان تصریح کرد: معلولیت ناشی از مادرزادی به دلیل مشکلات ژنتیکی قابل پیشگیری است ولی در عین حال باید آموزش‌های لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه از سنین کودکی داده شود چراکه تاب آوری در زندگی اهمیت بسیاری دارد.

وی با تصریح اینکه باید با رویکردهای اجتماع محور، محله محور و خانواده محور به اهدافمان برسیم، گفت: می کوشیم در سازمان بهزیستی، به زیستن را بیاموزیم، تجربه و تمرین کنیم و به جامعه انتقال دهیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از محمدرضا پارسی، حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی گیلان معرفی شد.

کد خبر 658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد