بوشهر| دکتر خورشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر مهمان شورای اداری بهزیستی استان بوشهر شد

بوشهر /جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی استان بوشهر با حضور دکتر خورشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، دکتر برزگرزاده مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری ، ترکمان منش دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ، دکتر پولادی ریشهری مدیر کل ، معاونین و روسای شهرستانهای بهزیستی استان بوشهر در سالن پیشگیری این اداره کل برگزار شد .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در ابتدای این جلسه معاونین و روسای شهرستانهای بهزیستی استان به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های حوزه خود پرداختند .

در ادامه دکتر خورشیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهربا توجه به تغییر دیدگاهای سنتی نسبت به سازمان بهزیستی گفت : سازمان بهزیستی به جز حمایت از افراد دارای معلولیت ، فعالیتهای گسترده دیگری در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد .

وی افزود : آسیبهای روانی اجتماعی نسبت به آسیبهای جسمی فشار بیشتری را بر جامعه وارد می کند که این موضوع بسیار فراگیر است و مستلزم این است که همه دستگاههای دولتی از جمله بهزیستی باید خود را با طرحواره های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تطبیق دهند .

دکتر خورشیدی عنوان کرد : وقتی که صحبت از بهزیستی یا زیست بهینه به پیش می آید و در حالی که پدیده های اجتماعی در حال دگرگونی است ما با رویه های سنتی نمی توانیم پاسخگوی پدیده های جدید اجتماع باشیم و باید سعی کنیم رویه ها و ابزارهایمان را علمی تر کنیم .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ضمن تاکید بر امید بخشی جامعه هدف بهزیستی گفت : لازم تمام کارها این است که همواره امید در جامعه حفظ شود و امید نباید در جامعه رخت برببندد و اگر جامعه هدف بهزیستی بدون امید به آینده به شما مراجعه کنند و شما هر قدر به آنها خدمات ارائه دهید عملا خنثی خواهد بود زیرا آنان آرامش درونی در خود نمی بینند که خدمات شما را با نگاه مثبت ببینند .

دکتر مجید خورشیدی نشاط اجتماعی را از جمله اقدامات امید بخشی دانست وگفت : کم هزینه ترین عامل مداخله ای در نافذ کردن اقدامات بهزیستی در مورد جامعه هدف ، بحث نشاط اجتماعی می باشد و اگر جامعه هدف بهزیستی نشاط نداشته باشد آسیب پذیر تر خواهد شد و خدماتی که ارائه داده می شود اثر گذار نخواهد بود .

وی در خصوص مهدهای کودک بهزیستی عنوان کرد : طرح کاهش اضطراب در مهدهای کودک از جمله فعالیتهای مهم بهزیستی به شمار می آید که یکی از نیازهای اساسی جامعه می باشد و شما به درستی تشخیص داده اید که این موضوع روی کودکان کار شود و جهت این خلاقیت و ابداع به جامعه بهزیستی تبریک عرض می گویم .

همچنین دکتر پولادی ریشهری مدیر کل بهزیستی استان در خصوص این جلسات شورای اداری ابرازی امیدواری کرد و گفت : برگزاری این جلسات جهت تبادل نظر، هم اندیشی ، بهبود فرایندها ، ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان بهزیستی و رفع تنگناها و چالشهای موجود موثر می باشد .

دکتر پولادی ریشهری ضمن بیان عملکرد و فعالیتهای بهزیستی افزود : بهزیستی بیش از 120 وظیفه را برعهده دارد و همواره تلاش کرده از حداکثر ظرفیت و توان خود جهت انجام این وظایف استفاده کند و مسئولیت های بهزیستی از قبل از تولد شروع و تا انتهای زندگی تداوم می یابد.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد : قطعا برای انجام این وظایف بهزیستی نیازمند منابع انسانی غنی و امکانات بیشتری می باشد تا به خوبی بتواند امور را مدیریت کند و البته کارکنان بهزیستی با تلاش و اهتمام جدی خود و با کمترین امکانات و توانسته ا ند خدمات ارزنده ای ارایه دهند .

در پایان ارسطو ترکمان منش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان در بحث اعتیاد کودکان افزود : بهزیستی باید این کودکان را شناسایی و به پزشک ارجاع دهد و با تشخیص پزشک آنها بستری و برای ترک در منزل نگهداری شوند . /

کد خبر 657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد