اصفهان| گزارش اقدامات بهزیستی در مورد کودک آزاری پسر بچه چهار ساله در اردستان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: با تماس یکی از شهروندان با اورژانس اجتماعی 123  اردستان مبنی بر آزار جسمی یک پسر بچه چهار ساله، بررسی این موضوع در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مرضیه فرشاد گفت: آثار زیادی از خون مردگی در بدن کودک بر اثر جراحت مشاهده میشد که به گفته پزشکان دچار پارگی ریه بر اثر ضرب و شتم شده است.

وی افزود: این پسر بچه  هم اکنون در بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان بستری و تحت درمان پزشکی بیمارستان و خدمات روانشناختی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان می باشد.

مرضیه فرشاد با بیان اینکه هم اکنون مادر و ناپدری این خردسال برای توضیح به مراجع قضایی احضار شده اند، تاکید کرد: وضعیت سرپرستی کودک پس از ترخیص از بیمارستان بسته به نظر قاضی پرونده است و در صورتی که امکان سپردن کودک به بستگان وجود نداشته باشد، وی در بهزیستی نگهداری می‌شود

وی در ادامه با اشاره به انواع مختلف کودک آزاری جسمی( مانند کتک زدن با دست و لگد، ضربه زدن، داغ کردن، سوزاندن با قاشق، شکستن استخوان، زخمی کردن، کشیدن گوش و موی سر، شلاق زدن و ...)، روانی- عاطفی( تحقیر کردن، تمسخر، سرزنش، طرد کردن، محرومیت عاطفی، برخورد خشونت آمیز، آزارهای کلامی، کنترل شدید و نامعقول، ناسزا گفتن و....)، جنسی(هر گونه تعامل جنسی بین کودک و بزرگسال) و ناشی از غفلت( غفلت از تامین نیازهای اولیه جسمی و روانی کودک همچون تغذیه، پوشاک، نظافت، ابراز عشق و علاقه، عدم تربیت مناسب و.....) ابراز داشت: کودک‌آزاری نیازی به شاکی خصوصی ندارد و هر زمان این موضوع ثابت شود، دادستان می‌تواند به موضوع ورود کند. مردم نیز می‌توانند به محض مشاهده این موضوعات را گزارش کنند تا رسیدگی لازم انجام شود..

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در پایان گفت:  اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده برای مواردی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است که گسترش آن در سطح استان، افزایش میزان گزارشات مردمی در این خصوص و جلوگیری از این  خشونت ها را با مداخلات تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی به همراه داشته است.

کد خبر 655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد