معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل: ویژه برنامه های هفته ملی کودک در ۴۰۶ مهدکودک استان اردبیل اجرا خواهد شد

امیدوار گفت: ویژه برنامه های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» در ۴۰۶ مهدکودک استان اردبیل اجرا خواهد شد.

خسرو امیدوار  گفت: ویژه برنامه های هفته ملی کودک از 13 تا 19 مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» در 406 مهدکودک استان اردبیل اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: 13 مهرماه اولین روز هفته ملی کودک با عنوان کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر نامگذاری شده که کودکان معلول و بی سرپرست در کنار سایر کودکان در برنامه های هفته ملی کودک مشارکت خواهد داشت تا فرصت های برابر تامین شود.

وی یادآور شد: 14 مهرماه با عنوان کودک، آموزش و سلامتی و ایمنی نامگذاری شده و کودکان مهدکودک با حضور در مراکز آتش نشانی با موارد ایمنی، بی احتیاطی های خطر آفرین و خط تلفنی 125 آشنا می شوند و برای مدیران، مربیان و اولیا نیز برنامه آموزشی تغذیه سالم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار خواهد شد.

امیدوار افزود: 15 مهرماه کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی نامگذاری شده و کودکان با نحوه محافظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی ها و مراکز فرهنگی آشنا و بازدید از موزه های حیات وحش، مردم شناسی، بقعه شیخ صفی و مراکز کانون پرورش فکری از جمله برنامه ها است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بیان کرد: 16 مهرماه مراسم روز ملی کودک در سالن شهید آسمانی از ساعت 10 صبح با حضور کودکان مهدکودک، بی سرپرست و معلول برگزار و در این مراسم از مربین پیشکسوت مهدهای کودک نیز تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: 17 مهرماه نیز کودک، رسانه و ارتباطات نامگذاری شده که کودکان در جمع ائمه جمعه استان، مسئولان و فرمانداران حضور خواهند داشت.

امیدوار عنوان کرد: 18 مهرماه کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه نامگذاری شده که مهمترین هدف آن ترویج فرهنگ کتابخوانی است و همچون برنامه های دوشنبه کتاب که در مهدکودک ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود، برنامه های قصه گویی و مطالعه کتاب در مهدهای کودک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: 19 مهرماه مصادف با روز جمعه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی نامگذاری شده و تلاش خواهیم کرد برنامه های متنوعی برای اولیا توصیه شود تا کودکان به همراه خانواده به کارهای روزمره بپردازند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان کرد: از طرح های ابتکاری که امسال در هفته کودک در سطح مهدهای کودک سطح استان اجرا می شود، حضور کودکان در مهدهای یکدیگر برای ترویج رسوم دید و بازدید و صله رحم است تا با دیگر مهدهای کودک نیز آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 6526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد