البرز l بازدید از اورژانس اجتماعی و مرکز شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده :از اقدامات اثربخش، عالمانه و تخصصی بهزیستی فعالیت اورژانس اجتماعی است که در بازدید امروز کاملا مشهود است که اداره کل بهزیستی البرز این مهم را بخوبی انجام داده است و به همین سبب  اقدامات این اداره کل جای تقدیر و تشکر  ویژه دارد.

  • به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : خانم دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی و مرکز شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز یکی از اقدامات اثربخش ، عالمانه و تخصصی بهزیستی را فعالیت اورژانس اجتماعی برشمرد و از اقدامات بهزیستی البرز با مدیریت دکتر اسدالله حیدری تقدیر و تشکر بعمل آورد.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: اورژانس اجتماعی مهمترین مرحله مداخله اجتماعی است و این امکان را  می‌دهد که هر فردی که در معرض خطر است یا از یک خطر اطلاع دارد یتواند با شماره 123 تماس بگیرد و وضعیت خود را گزارش و کمک درخواست کند.

دکتر ابتکار افزود: در هر حال اورژانس اجتماعی این فرصت را به کودکان هم می‌دهد که با یک تماس آسیب احتمالی را اطلاع دهند و بتوانند از خود محافظت کنند.

وی تصریح کرد: آگاهی از اورژانس اجتماعی باعث می‌شود افرادی که مجرم هستند و نیت مجرمانه دارند بدانند که چنین امکان و مداخله‌ای وجود دارد که این برای مردم امنیت و برای مجرم ناامنی می‌آورد.

 ابتکار ادامه داد : یکی از اقدامات اثربخش، عالمانه و تخصصی بهزیستی فعالیت اورژانس اجتماعی است که در بازدید امروز کاملا مشهود است که اداره کل بهزیستی البرز این مهم را بخوبی انجام داده است و به همین سبب  اقدامات این اداره کل جای تقدیر و تشکر  ویژه دارد.

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده اضافه کرد: هدف اصلی ازبازدید از استان البرز تبیین برنامه های دولت درزمینه مسایل خانواده از جمله عدالت جنسیتی است.

وی در ادامه به برخی بازدید ها و برنامه های سفر اشاره کرد و افزود: بازدید از شیرخوارگاه امام علی کرج، یک واحد تولیدی بانوان در ساوجبلاغ و اورژانس اجتماعی از برنامه های سفر امروز بوده است.

استاندار البرز هم به سند توانمند سازی بانوان اشاره کرد و گفت: بر این اساس استانداران تفاهم نامه ای با معاون بانوان و خانواده ریاست جمهوری امضا کردند که این امر در استان البرز محقق شده است.

استاندار البرز  ضمن تاکید بر عملکرد خوب بهزیستی البرز در زمینه های مختلف در پایان گفت : امید است با همراهی و تعامل سازمان های مردم نهاد، خیرین و سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در راستای ارائه مشاوره، خدمات قابل توجهی را ارائه می دهد، افزود: با توجه به منابع محدود سازمان بهزیستی البرز، در کنار این مجموعه قرار داریم.

وی در پایان افزود: استانداری البرز برای کاهش آسیب های اجتماعی همراه بهزیستی و سازمان های مردم نهاد است و امید است با همراهی و تعامل سازمان های مردم نهاد، خیران و سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز گفت: با تامین و پرداخت تسهیلات ویژه ، امسال زمینه اشتغال 700 زن سرپرست خانوار در این استان فراهم شده است.  دکتر اسدالله حیدری  در نشست شورای اداری استان البرز افزود: اکنون 2 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان البرز هستد که 50 درصد از این جمعیت به علت طلاق ، 20درصد فوت همسر و مابقی به دلیل اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی سرپرست خانوار شده اند.
وی ادامه داد: گسترش مراکز اجتماعی درقالب برنامه ششم توسعه درشهرهای بالای 50 هزار نفر در استان البرز نیز مد نظر قرار گرفته و اکنون پنج شهرستان این استان از این نوع مراکز بهره مند شدند.
حیدری گفت: یک هزار و 100 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه بازنشستگی قرار دارند و از سال گذشته برای زنان سرپرست خانوار البرز طرح مالی خرد با هدف نهادینه سازی اقتصادی اجرا شده تا این زنان به خودکفایی برسند.
وی اضافه کرد: سال های گذشته در بحث طلاق استان البرز رتبه نخست کشوری را داشت که اکنون به رتبه دهم رسیده است. مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: این کاهش با اجرای طرح های آموزشی و مشاوره پیش از ازدواج میسر شده و بیش از 14 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شدند . حیدری افزود: کاهش 14درصدی طلاق در آمار 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر تاثیر فعالیت های پیشگیرانه است.

کد خبر 652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد