پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش برای نخستین‌بار

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجلیل از رتبه‌های زیر هزار فرزندان تحت پوشش شرکت‌کننده در کنکور از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: برابر ماده ۹ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت تلاش می‌کنیم تا آموزش را برای فرزندانمان رایگان کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین تجلیل از رتبه‌های زیر هزار فرزندان تحت پوشش شرکت‌کننده در کنکور ۹۸_۹۹  با حضور «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی، «احمدرضا شجیعی» معاون مدیریت و توسعه منابع، حجت‌الاسلام «سیدمهدی سیدمحمدی» سرپرست امور فرهنگی، «مسعود آسیما» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و «سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

«وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع ۳۳ نفری از فرزندان تحت پوشش شرکت‌کننده در کنکور که بدون سهمیه حائز رتبه برتر شدند، گفت: این موفقیت بیانگر این است که اگر فردی در زمینه‌ای دچار مشکل و محدودیت باشد با توکل بر خدا، دعای خیر پدر و مادر و تلاش و دقت می‌تواند افتخارات بزرگی کسب کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۳۴ هزار نفر در مقطع کاردانی تا دکتری تحت حمایت بهزیستی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: از ۳۳ نفر برگزیده کنکور امسال ۱۹ نفر دختران و ۱۴ نفر از پسران هستند که از مجموع آن ۱۴ نفر نابینا و کم‌بینا، ۵ نفر معلول جسمی_حرکتی، ۶ نفر دارای سایر معلولیت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۹ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت تلاش می‌کنیم تا آموزش را برای این عزیزان رایگان کنیم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجو در حوزه توانبخشی و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه اجتماعی از حمایت‌های آموزشی بهزیستی برخوردار هستند. این در حالی است که 60 درصد شهریه دانشجویان پیام نور و علمی کاربردی هم سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌کند.

قبادی‌دانا، افزود: تفاهم‌نامه قبلی بهزیستی و دانشگاه آزاد به این شکل بود که دانشگاه آزاد اسلامی ۲۰ درصد بابت شهریه افراد دارای معلولیت به بهزیستی تخفیف می‌داد و سازمان بهزیستی ۸۰ درصد مابقی شهریه را پرداخت می‌کرد که در مذاکرات جدید خواستار افزایش این میزان تخفیف شدیم که امیدواریم در انعقاد تفاهمنامه جدید این مهم اعمال و از این پس متمرکز صورت پذیرد. همچنین طی جلسه‌ای که با وزیر علوم داشتیم مقرر شد امکان جابجایی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی به دانشگاه‌های نزدیک محل اقامت فراهم شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش برای نخستین‌بار خبر داد و یادآور شد: نخستین هتل طراز معلولین کشور به همت خیرین در مشهد در حال احداث است. امیدواریم بتوانیم تا سال آتی دانشجویان را به همراه اعضاء خانواده برای تشرف به مشهد مقدس در این هتل اسکان دهیم.

کد خبر 6499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =