۹۰ هزار سالمند، تحت نظر بهزیستی استان تهران/ انواع سالمندی به روایت مقام مسئول

به گفته بیات نژاد ۹۰ هزار سالمند در سطح استان تهران تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند و به صورت روزانه، شبانه روزی یا ویزیت در منزل از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

داریوش بیات نژاد رئیس بهزیستی کل استان تهران به مناسبت روز جهانی سالمندان در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار کرد: سالمندی از سن ۶۰ سال آغاز و تا بیش از ۹۰ سالگی ادامه دارد. همچنین سالمندی به سه گروه سالمندی جوان، میانسال و پیر تقسیم می‌شود.

وی درباره قوانین حامی سالمندان گفت: حمایت از سالمندان به استناد ماده ۱۹۲ قانون برنامه سوم و ماده ۹۷ قانون توسعه صورت می‌گیرد. ساماندهی سالمندان و تشکیل شورای سالمندان به دبیری سازمان بهزیستی نیز برای پیگیری امور این عزیزان ایجاد شد.

رئیس بهزیستی کل استان تهران افزود: سالمندان نیازمندی‌های متفاوتی مانند نیاز مالی، درمانی و تفریحی دارند. برخی بیماری‌ها مانند انتظار مرگ تدریجی و افسردگی نیز جز بیماری‌هایی هستند که بیشتر سالمندان به آن‌ها دچار می‌شوند در نتیجه نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای نیز هستند.

۹۰ هزار سالمند، تحت نظر بهزیستی استان تهران

بیات نژاد درباره تعداد سالمندان استان تهران اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: سازمان بهزیستی با ایجاد سه بنیاد فرززانگان در شهر تهران به بیش از ۹۰ هزار سالمند خدمت ارائه می‌کند. اهداف این مجموعه علاوه بر تکریم سالمندان، استفاده از تجربیات آن‌ها و تشویق آنان به مشارکت در مسائل اجتماعی و افزایش امید به زندگی است.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به زندگی سالمندان ادامه داد: در استان تهران، ۷۶ مرکز از بیش از ۵۰۰ نفر از سالمندانی که دیگر امکان زندگی با خانواده خود را ندارند به صورت شبانه روزی نگهداری می‌کنند. همچنین ۶ مرکز به صورت روزانه به ۲۰۰ نفر از سالمندان خدمت ارائه می‌کنند. علاوه بر این، ۵ مرکز ویزیت در منزل برای بیش از ۱۸۰ سالمند انجام می‌دهند.

رئیس بهزیستی کل استان تهران افزود: سالمندان در این مراکز از خدمات متنوع مراقبتی، درمانی، فرهنگی و ورزشی بهره می‌برند تا بتوانند نیازهای شخصی خود را رفع کنند.


 

کد خبر 6493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد