آسیب های اجتماعی فردی، اجتماع و خانواده را درگیر می کند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: آسیب های اجتماعی فردی علاوه بر خود شخص تاثیر مستقیمی بر خانواده و اجتماع نیز دارد.

عهدیه طهماسبی روز چهارشنبه در سومین کارگاه آموزشی مداخله و پیشگیری از خودکشی ویژه مشاوران و روانشناسان دستگاه های اجرایی استان افزود: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، ارایه آموزش مهارتهای زندگی در حد زیادی می تواند از آنها پیشگیری کند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این کارگاه گام مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ارایه آموزش و مداخله های تخصصی از سوی مشاوران و مددکاران به افراد دانست.

زهرا همتی بیان کرد: یکی از خدمات این اداره کل به عموم مردم ارایه مشاوره های حضوری و تلفنی است که در سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار و 300نفر به مراکز این سازمان مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد:از مجموع این افراد سه هزار نفر حضوری و دو هزار و 300نفر نیز بصورت تلفنی از خدمات مشاوره ای این سازمان برخوردار شده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مداخله روانشناسان و مشاوران در مواجه با آسیبهای اجتماعی، این افراد باید با کسب آموزش های لازم تکنیک ها و روشهای مقابله با افراد درگیر این پدیده ها را کسب کنند.

دکتر مهتاب شاهماری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه کمیته محدود سازی دسترسی به ابزارهای آسیب رسان افراد زیر نظر این معاونت فعالیت دارد گفت: داروها و سموم آسیب رسان به افراد در معرض آسیب باید بیش از پیش محدود شوند.

کارگاه های آموزشی مداخله و پیشگیری از خودکشی امسال سه دوره برگزار که نخستین دوره آن ویژه تسهیلگران محلی و سازمان های مردم نهاد، دومین دوره ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی و برای سومین دوره نیز ویژه مشاوران و روانشناسان دانشگاه ها و ادارات در حال برگزاری است.

پایان/

کد خبر 6433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد