لرستان | توزیع 9800 بسته حمایتی در بین سیل زدگان

مدیرکل بهزیستی لرستان از توزیع 9800 بسته حمایتی در بین سیل‌زدگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی اظهار کرد: 9800 بسته حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی، البسه، وسایل مخصوص معلولین به مددجویان آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

وی تصریح کرد: معادل سه ماه مستمری به تمام مددجویان آسیب‌دیده در شهرستان‎های سیل‎زده پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اقدامات تیم محب، افزود: ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده با تأکید بر مناطقی که بیشترین آسیب و خسارتی را دیده‌اند از اقدامات این تیم است.

توکلی با اشاره به تعیین دو مدل اجتماعی و روانشتاختی برای مداخله در مناطق آسیب‎زا اضافه کرد: از مدل اجتماعی با هدف توانمندسازی و اقتدار افزایی افراد محلی دچار بحران به‌منظور جلب مشارکت و همکاری افراد آسیب‌دیده در جهت رفع مشکلات خود و باهدف بازسازی جامعه محلی و بر اساس استراتژی اجتماع‌محور و از  مدل روان‌شناختی با تأکید بر مشاوره غربالگری و شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه خدمات آموزشی و درمانی به آن‌ها استفاده شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: براین اساس فعال کردن CB ها، استفاده از ظرفیت جمعیت همیاران و پایگاه‎های سلامت اجتماعی به‌عنوان بخشی از مدل مداخله‎ای اجتماعی تعیین شد و استفاده از روانشناسان متخصص و آموزش‌دیده داوطلب در برقراری ارتباط با مردم دچار سیل جهت بازی‎های روانی اولیه غربالگری و پیگیری موارد مشکوک به مشکلات روانی از طریق پایگاه‎های مشاوره و مداخلات روانی اجتماعی در بلایا در دستور کار قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: نیازهای هریک از مناطق دچار سیل بر اساس شدت آسیب و میزان افراد آسیب‌دیده مطابق دو مدل فوق حداقل برای یک سال تعیین شد.

به گفته وی، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی با دستگاه‎های دولتی و غیردولتی جهت استفاده از ظرفیت‎ها و منابع انسانی و برگزاری جلسات هماهنگی با آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، علوم پزشکی و خانه روانشناسی لرستان جهت تجمیع خدمات و کاهش موازی کاری تعیین شد.

کد خبر 640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد