لرستان | اعزام 17 خودرو گشت اورژانس اجتماعی به مناطق سیل زده

مدیرکل بهزیستی لرستان از اعزام 17 خودرو گشت اورژانس اجتماعی به مناطق سیل‎زده استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی اظهار کرد: اقدامات مختلفی توسط تیمهای اورژانس اجتماعی در مناطق سیلزده انجام شده است.

وی تصریح کرد: اعلام آماده باش به مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان و همکاری با ستاد بحران شهرستانهای مربوطه، انتقال مقیمان مرکز مداخله در بحران و بازپروری زنان به مکان خانه سلامت و انتقال خط سیار اورژانس اجتماعی به خط 123 به منظور ارائه خدمات بهتر از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی به منظور هماهنگی در اجرای خدماترسانی با سایر حوزهها تدوین و این برنامه در سه سطح برنامهریزی شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در سطح یک ارزیابی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی، cbr توانبخشی، cb پیشگیری، پایگاه‏های خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت اجتماعی انجام شده است.

توکلی اضافه کرد: در سطح دوم کارشناسان سه حوزه تخصصی (پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی) و در سطح سوم معاونین حوزه تخصصی  خدماترسانی شده است.

وی بیان کرد: تدوین فرم ارزیابی اولیه و ارسال به شهرستانها، حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در منازل جامعه هدف خسارت دیده از سیل نوبت اول، ارسال لیست اولیه توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی جهت بررسی توسط تیم ستاد استان و ارتباط پیامکی با مراکز اورژانس اجتماعی در سطح شهرستانها و اطلاع از وضعیت هر شهرستان ارسال تصاویر توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی از شهرستانها (مراکز اورژانس اجتماعی چگنی و پلدختر بطور کلی خسارت دیده و کلیه وسایل اداری آنها از بین رفته است) از دیگر اقدامات تیمهای اورژانس اجتماعی است.

به گفته وی، تشکیل جلسه تیم مداخلاتی با حضور کارشناسان و معاونین اجتماعی و پیشگیری و رئیس شهرستان خرمآباد، برنامهریزی در خصوص مداخلات اجتماعی و روانی در حین امدادرسانی به مردم با هماهنگی هلال احمر، شرکت در کارگاه آموزشی مداخلات روانی در بحران به تعداد 25 نفر و اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی  استان به منظور ارزیابی اولیه مددجویان جامعه هدف سازمان از روز بعد از سیل  و بازدید منزل توسط آنها و تهیه گزارش اولیه و گزارش روزانه به اورژانس استان شامل 32 تیم و 98 نفر از دیگر اقدامات است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: 17 خودرو گشت اورژانس اجتماعی به همراه 53 نفر کارشناس از سایر استانها به منظور کمک به مناطق سیلزده اعزام شده است.

توکلی اظهار کرد: ارزیابی اولیه از طریق بازدید منزل به تعداد 4356 خانوار از جامعه هدف بهزیستی و ارائه خدمات روانشناسی به 283 نفر از جامعه هدف از دیگر اقدامات است.

کد خبر 638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد