البرز | زمینه اشتغال 700 زن سرپرست خانوار در البرز فراهم شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: با تامین و پرداخت تسهیلات ویژه ، امسال زمینه اشتغال 700 زن سرپرست خانوار در این استان فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دکتر "اسدالله حیدری " مدیرکل بهزیستی استان البرزدر نشست شورای اداری استان البرز گفت: با تامین و پرداخت تسهیلات ویژه ، امسال زمینه اشتغال 700 زن سرپرست خانوار در این استان فراهم شده است. 

وی افزود: اکنون 2 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان البرز هستد که 50 درصد از این جمعیت به علت طلاق ، 20درصد فوت همسر و مابقی به دلیل اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی سرپرست خانوار شده اند. 
دکتر حیدری ادامه داد: گسترش مراکز اجتماعی درقالب برنامه ششم توسعه درشهرهای بالای 50 هزار نفر در استان البرز نیز مد نظر قرار گرفته و اکنون پنج شهرستان این استان از این نوع مراکز بهره مند شدند. 
وی گفت: یک هزار و 100 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه بازنشستگی قرار دارند و از سال گذشته برای زنان سرپرست خانوار البرز طرح مالی خرد با هدف نهادینه سازی اقتصادی اجرا شده تا این زنان به خودکفایی برسند. 
دکتر حیدری در ادامه اضافه کرد: سال های گذشته در بحث طلاق استان البرز رتبه نخست کشوری را داشت که اکنون به رتبه دهم رسیده است. 
مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: این کاهش با اجرای طرح های آموزشی و مشاوره پیش از ازدواج میسر شده و بیش از 14 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شدند . 
وی حیدری افزود: کاهش 14درصدی طلاق در آمار 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر تاثیر فعالیت های پیشگیرانه است. 
 

کد خبر 623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد